یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشتی در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشور؛

امروز همگی ما به سان مسافران یک کشتی هستیم

هوالشافی

هموطنان گرانقدر، مردم شریف و دردمند ایران،

وقتی این یادداشت را می خوانید ، احتمالا اکثر شما از مشاهده مواردی از شیوع و بروز بیماری ویروسی کرونا در کشور مطلع شده اید. به هر حال علی رغم تمام کنترلها و حساسیتهای اعمال شده در مرزها و مبادی ورودی، انتقال و انتشار بیماری در داخل کشور اثبات شد و چند تن از هموطنان عزیزمان نیز با این بیماری به دیار باقی شتافتند که غمی بر غمهای روزمره همه ما افزوده شد، ضمن استدعای علو درجات برای ایشان و آرزوی صحت و سلامتی برای بازماندگانشان، لازم است مردم عزیزمان به موارد ذیل توجه بیش از پیش داشته باشند تا در مقابل این بحران نیز بتوانیم به کمک هم مقاومت نموده و آن را ختم به خیر گردانیم.

در این یادداشت قصد ندارم توصیه های بهداشتی و پزشکی روزمره را تکرار کنم که بسیاری از شما این موارد را به کرات در رسانه های حقیقی و مجازی دیده و شنیده  و یا خوانده اید، می خواهم  از بعد دیگری به این قضیه نگاه کنم و توجه شما را به بعد اجتماعی و انسانی این معضل جلب کنم. امروزه همگی ما به سان مسافران یک کشتی هستیم که سلامت و نجاتمان در گرو همدلی و همیاری با هم و همکاری با سیستم بهداشتی و درمانی جامعه است. در این مسیر مبارزه باید سختی های احتمالی را با هم تحمل کنیم و با نگاه انسانی به سلامت سایر همسفران نیز توجه داشته باشیم.

به احتمال قوی سیستم بهداشتی درمانی کشور به عنوان متولی سلامت جامعه، ناگزیر خواهد بود تدابیر کنترلی و نظارتی سختی را اتخاذ نموده و به اجرا بگذارد، طبیعتا این تدابیر که با نگاه صیانت از سلامت عمومی جامعه طراحی و اجرا خواهد شد ممکن است در زندگی شخصی و خصوصی شما خلل و محدودیتهایی را ایجاد کرده و گاها شما را به سختی بیاندازد. چاره ای نیست، شرایط، شرایط بحران است و این ویروس تعهدی نداده است که فقط قشر خاصی را مبتلا کند و همگی ما در مقابل این ویروس به یک نسبت آسیب پذیریم، بنابراین هرگونه بی توجهی و بی مبالاتی در رعایت تدابیر کنترلی و محدودیتهای احتمالی  و دستورالعملهای صادره می تواند ما، خانواده و سایر هموطنانمان را در معرض ابتلا قرار داده و ابعاد این بحران محدود را در حد یک فاجعه ملی گسترش دهد. 

لذا خاضعانه از تمامی هموطنان ارجمند تقاضا دارم ضمن هوشیاری نسبت به علایم و نشانه های بیماری و در کنار رعایت بهداشت شخصی، هشدارها،  دستورالعملها، محدودیتهای احتمالی و تدابیر اعلام شده وزارت بهداشت را جدی گرفته و با تحمل سختی ها این مبارزه جمعی را با دقت نظر کامل و برخورد مسئولانه تقویت کنند. بی شک با عمل به این مسئولیت اجتماعی و انسانی برای حفظ سلامت همه آحاد جامعه، کنترل و مدیریت بیماری مقدور و میسر خواهد بود. 

*عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
8 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.