گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

ابتکار: عده ای دنبال این هستند که مردم را نسبت به تاثیر رای خودشان ناامید کنند

معصومه ابتکار تاکید کرد: عده ای دنبال این هستند که مردم را نسبت به رای و تاثیر رای خودشان ناامید کنند و دنبال القای این هستند که در نظام اسلامی رای مردم صرفا جنبه تزئینی دارد و ذاتی نیست. این کاملا مغایر با نگاه امام و مقام معظم رهبری است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به تلاش های امام خمینی(س) رسمیت دادن به رای مردم، گفت:امام به این نکته توجه داشتند که مردم حق دارند برای تعیین سرنوشت خودشان ورود کنند و هیچ کس حق ندارد این موقعیت را از زنان و مردان کشور سلب کند.

معصومه ابتکار در حاشیه حضور پای صندوق رای، در گفت و گو با خبرنگار جماران، اظهار داشت:  می توانیم بگوییم امام برای انتخابات جنگید. یعنی خیلی افراد مخالف انتخابات بودند و بیشتر به انتصابات فکر می کردند و نگاهشان به انتخابات تشریفاتی بود. حتی در برگزاری رفراندوم به صراحت مخالفت خودشان را اعلام کردند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، ادامه داد: این افراد بارها با حضور بانوان به عنوان انتخاب کننده یا انتخاب شونده در انتخابات مخالفت کردند. ولی امام ایستادگی کردند. چون امام به عنوان یک فقیه جامع الشرایط نگاهشان آینده نگر بود و برای حقوق مردم شان ذاتی قائل بودند.

وی تصریح کرد: امام به این نکته توجه داشتند که مردم حق دارند برای تعیین سرنوشت خودشان ورود کنند و هیچ کس حق ندارد این موقعیت را از زنان و مردان کشور سلب کند.

ابتکار افزود: ما دیدیم که چقدر امام نسبت به این موضوع استقامت کردند و چه خط روشنی را برای جمهوری اسلامی ایران به جای گذاشتند. اگر این استقامت امام و البته ادامه این مسیر توسط مقام معظم رهبری، نبود باز هم می بینیم که عده ای هنوز رای مردم را تزئینی می بینند و دنبال این هستند که به هر نحوی شده مشارکت مردم را پایین بیاورند.

وی ادامه داد: عده ای دنبال این هستند که مردم را نسبت به رای و تاثیر رای خودشان ناامید کنند و دنبال القای این هستند که در نظام اسلامی رای مردم صرفا جنبه تزئینی دارد و ذاتی نیست. این کاملا مغایر با نگاه امام و مقام معظم رهبری است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری تاکید کرد: امام می دانست که این موضوع در آینده جمهوری اسلامی تبدیل به یک مساله چالشی می شود؛ برای همین تاکید داشت که سلایق مردم را حفظ کنید و برای مردم تصمیم نگیرید و اجازه دهید که مردم در حیطه های مرتبط با سرنوشت و آینده خودشان تصمیم بگیرند.

وی توصیه به مردم گفت: این حق رای آسان به دست نیامده و خونی که شهدا پای این انقلاب داده اند و فداکاری و ایثاری که تک تک این مردم کرده اند برای این بوده که ایران بماند و ما منسجم و سربلند بمانیم.

ابتکار ادامه داد: مردم با هر سلیقه ای که دارند و با هر دلخوری و ناراحتی که دارند، ولو اینکه احساس کنند سلیقه مورد نظر آنها امکان کامل نمایندگی پیدا نکرده اند، باز هم حضور پیدا کنند و رای بدهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.