​نامزد سرلیست اصلاح‌طلبان در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، گفت: ما در بحث آزادی‌های مدنی و اجتماعی مانند دوران اصلاحات از حقوق جوانان و دانشگاهیان دفاع خواهیم کرد. دانشگاه‌های ما که زمانی موتور محرک سیاسی در کشور بودند و در ایام انتخابات همه دانشگاه‌های کشور غوغا بود و جوانان با شور و هیجان در بحث‌های آزاد مشارکت می‌کردند، چه اتفاقی افتاد که امروز سوت و کور هستند؟ امروز تشکل‌های دانشجویی جز یک جریان خاص یا منفعل هستند و یا با آنها برخورد می‌شود.

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری نامزد سرلیست اصلاح‌طلبان در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در دیدار مردمی در باقرشهر با بیان اینکه اهمیت مجلس برای اذهان عمومی با اندازه کافی گفته شده است، اعلام کرد: 10 دوره از عمر مجلس شورای اسلامی می‌گذرد و جریان رقیب ما یعنی اصولگرایان 4 دوره پیاپی اکثریت مجلس را در دست گرفتند. مجالس هفتم تا نهم به طور مطلق در اختیار اصولگرایان بود و سایر جریان‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلبان و مستقلین در اقلیت محدودی بودند. 

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصلاح‌طلبان در مجلس دهم گرچه فراکسیون امید را مرکب از اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان را تشکیل دادند ولی بازهم حداکثر نمایندگان از این فراکسیون 100 نفر بود و در موارد حساس که باید نمایندگان رای فراکسیونی و تشکیلاتی می‌دادند، حدود 70 نفر به طور قطعی حضور داشتند. لذا اکثریت مجلس دهم نیز هرجوری که حساب کنیم بازهم در اختیار اصولگرایان بود. 

عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه مردم بر اساس عملکردها برای یازدهمین بار به نامزدهای انتخاباتی جهت تشکیل مجلس آینده رای خواهند داد، تصریح کرد: امروز باید دید که 4 دور حضور حداکثری اصولگرایان در مجلس شورای اسلامی برای ساختار سیاسی و کشور چه دستاورد و ارمغانی داشته است. این نه شعار و نه تخریب است. واقعیت این است که مجلس به مدت 20 سال در اختیار یک جریان سیاسی بوده است. 

انصاری افزود: ما در مجلس ششم که اکثریت آن در اختیار اصلاح‌طلبان بود و در کمیسیون تلفیق کارهای متعددی را در حوزه‌های مختلف اقتصادی انجام دادیم. ما برای شفاف‌سازی و مبارزه با رانت‌خواری، قانون برگزاری مناقصات را تصویب کردیم. ما برای توسعه سمن‌ها قانون تصویب کردیم و برای اولین بار در حمایت از آنان بودجه وضع کردیم تا آنان بتوانند فعالیت درست مردمی در حمایت قانون و دولت انجام بدهند. ما در آن دوران برنامه چهارم را تصویب کردیم که به اذعان همه کارشناسان بهترین برنامه بود.

این نماینده ادوار مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مصوبات اقتصادی مجلس هفتم و دستاوردهای آن، تصریح کرد: مجلس هفتم مصوبات مجلس قبل را درباره یارانه‌ها حذف کرد و اصلاحیه‌ای صادر کرد که به موجب آن ظرف یک سال قیمت‌ها جهش پیدا کرد و یک تورم بسیار سنگینی حاصل شد. سیاست‌های اقتصادی در آن دوره راه به جایی نبرد و حاصل این تصمیمات علی‌رغم آنکه دولت احمدی‌نژاد بالغ بر 700 میلیارد دلار درآمد نفتی داشت، کاهش شدید رشد اقتصادی و افزایش چشمگیر تورم بود. 

نامزد سرلیست اصلاح‌طلبان در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم گرانی قیمت بنزین، خاطرنشان کرد: عواقب این تصمیم را همه ما دیدیم که آبان ماه گذشته چه فاجعه‌ای رخ داد و چه جمعیت‌هایی متاسفانه جان خودشان را از دست دادند. ما اگر به مجلس راه پیدا کنیم این برنامه را خواهیم داشت که بر اساس مطالعات دقیق علمی و کارشناسی و ادامه راه درستی که در دولت اصلاحات در حوزه اقتصاد بود، اقتصاد کشور را از این وضعیت خارج کرده و زمینه تولید و اشتغال را برای جوانان فراهم کنیم.

وی افزود: ما دنبال آن هستیم که از طریق ارتباطی که با دنیا خواهیم داشت و بهبود می‌بخشیم، تلاش ‌کنیم تا برای کالاهای تولید شده بازار جهانی پیدا کرده و بالاخره جایگاه ایران را در جهان و ومنطقه ارتقا بدهیم . همچنین در بحث آزادی‌های مدنی و اجتماعی مانند دوران اصلاحات از حقوق جوانان و دانشگاهیان دفاع خواهیم کرد. دانشگاه‌های ما که زمانی موتور محرک سیاسی در کشور بودند و در ایام انتخابات همه دانشگاه‌های کشور غوغا بود و جوانان با شور و هیجان در بحث‌های آزاد مشارکت می‌کردند، چه اتفاقی افتاد که امروز سوت و کور هستند؟ 

انصاری تاکید کرد: امروز تشکل‌های دانشجویی جز یک جریان خاص یا منفعل هستند و یا با آنها برخورد می‌شود. همین مساله در سایر زمینه‌ها و عرصه‌ها وجود دارد. ما دنبال آن هستیم که جامعه در شرایطی پرنشاط، امیدوار به آینده و برخوردار از امکانات قرار بگیرد. کارنامه ما در مجلس ششم این را گواهی می‌دهد. فراکسیون اقلیت مجلس پنجم که افتخار مسئولیت آن را داشتم، کلیت مجلس را به حرکت واداشتیم و نتیجه آن دوران و ریل‌گذاری که صورت داد در حماسه 76 و پیروزی جانب آقای خاتمی و تشکیل دولت اصلاحات مشخص شد. آن فراکسیون اقلیت در این اتفاقات نقش کلیدی را ایفا کرد.

نامزد سرلیست اصلاح‌طلبان در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، گفت: ما در مجلس آینده اگر رای بیاوریم باز هم فراکسیون اقلیت خواهیم بود، چون اکثریت مجلس با کارهایی که صورت گرفته در اختیارات اصولگرایان قرار می‌گیرد ولی با گذشته تفاوتی خواهد داشت و این تفاوت حضور جدی و منسجم و هماهنگ و همدل همه اعضای این فراکسیون در مجلس است. ما برای حل مشکلات اساسی کشور، 15 برنامه روشن را آماده کردیم که در آینده این برنامه‌ها را توضیح خواهیم داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.