سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری مهمان ویژه رویداد «اشتراک‌گذاری تجربیات بانوان فعال شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا» شد.

به گزارش جماران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری سخنان خود را در جمع بانوان خلاق و کارآفرین حاضر در این مراسم با اهمیت توجه به زیست بوم فناوری و نوآوری حوزه بانوان آغاز کرد و گفت: بانوان در جامعه‌ای زندگی می‌کنند که قوانین و ضوابط آن توسط مردان تعیین می‌شود. پس تغییر سیستمی که مردان حاکم آن هستند به دست خود بانوان باید انجام شود و پیشرفت در آن نیازمند حرکتی اجتماعی است.

ستاری با بیان این‌که در این مسیر نیاز به فرهنگسازی داریم ادامه داد: باید از فرصت پیش آمده برای ایجاد زیست بوم نوآوری در این حوزه استفاده کرد و آن را بر اساس ضوابط جدید خلق کنیم. در حال حاضر بانوان در عرصه‌های مختلفی مانند اقتصاد، سیاست وارد شده‌اند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه اکنون زنان به خوبی در زیست بوم دانش بنیان ورود داشته‌اند، افزود: برای مشارکت بانوان در حوزه‌های مختلف باید مدل بومی متناسب با فرهنگ کشور خودمان را توسعه دهیم. حوزه نوآوری برای شکل‌گیری این حرکت عرصه‌ای مناسب است. البته در کشور توانمندی و دانش توسعه این مدل بومی وجود دارد.

رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین عنوان کرد: پس باید زیرساختی ایجاد این زیست بوم برای حضور بانوان را رونق داد و اکنون زمان مناسبی برای ایجاد آن است. شاید در عرصه های علم و فناوری آقایان حضوری پررنگ تر و غالب داشته باشند که باید این مسئله شکسته شود.

ستاری برگزاری این رویداد را دریچه‌ای جدید برای حضور بانوان به این حوزه دانست‌ تا به مدلی دست یابیم که بانوان در آن موفق باشند.

بر اساس این گزارش، اشتراک گذاری تجربیات بانوان فعال شرکت‌های دانش بنیان و نوپا رویدادی است که توسط امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

 در حاشیه این مراسم تفاهم نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کانون ملی زنان بازرگان ایران منعقد شد این تفاهم نامه به امضای زینب حمیدزاده مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور بانوان و سیده فاطمه مقیمی رییس کانون ملی زنان بازرگان ایران رسید.

این تفاهم نامه با توجه به اهمیت حضور و نقش بانوان فناور و خلاق در جامعه علمی و فناوری کشور و ضرورت بستر سازی توسعه و تعمیق نقش آنان در اقتصاد دانش بنیان امضاء شد.

همچنین شناسایی و معرفی بانوان فناور و خلاق نمونه کشوری با هدف مشارکت بانوان در تحقق توسعه پایدار از موضوعات این تفاهم نامه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.