گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

یشایایی، عضو جامعه کلیمیان ایران: سردار سلیمانی را همه دوست داشتند/ پُر کردن خلاء شخصیتی چون او کار آسانی نیست/ به عنوان یک یهودی لازم می بینم که در مراسم تشییع پیکر سردار شرکت کنم

سردار سلیمانی شخصیت بسیار جذابی داشت و مردم او را بسیار دوست داشتند. او هیچ گاه در پی فریب مردم نبود. به ملت ایران باورداشت و آنها را بسیار دوست داشت.

پایگاه خبری جماران، سعید گیتی آرا: بامداد روز گذشته13دی‌ماه، خودروی حامل سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش در نزدیکی فرودگاه بغداد، هدف حمله تروریستی ارتش آمریکا قرار گرفت که در این حمله سردار سلیمانی و تعدادی از فرماندهان و نظامیان حشد الشعبی عراق به شهادت رسیدند.

در همین رابطه، یکی از شخصیت های برجسته جامعه کلیمیان معتقد است این بار اولی نیست که آمریکا چنین می کند؛ آمریکا هواپیمای مسافربری ما را با 290 مسافر زد. امپریالیسم ذاتاً متجاوز و حلیه گر است.

سردار سلیمانی شخصیت بسیار جذابی داشت

هارون یشایایی در گفت و گو با خبرنگار جماران، گفت: سردار سلیمانی را همه دوست داشتند. حتی کسانی که با او در نبرد بودند مجذوبش می شدند. صفت عمده ایشان «فداکاری» بود. استعداد ذاتی و قابلیت های خود را در عمل پیاده می کرد. ایشان در روستاهایی که می رفت واقعا حضور داشت و همین حضور موجب محبوبیتش میان مردم می شد.

وی افزود: سردار سلیمانی شخصیت بسیار جذابی داشت و مردم او را بسیار دوست داشتند. او هیچ گاه در پی فریب مردم نبود. به ملت ایران باورداشت و آنها را بسیار دوست داشت. سردار سلیمانی بسیار صادق و صمیمی بود.

 

رئیس جمهور آمریکا قصد توسعه اقدامات تجاوزکارانه خود را در منطقه دارد

این شخصیت برجسته جامعه کلیمیان ایران گفت: این بار اولی نیست که آمریکا چنین می کند. آمریکا هواپیمای مسافربری ما را با 290 مسافر زد. امپریالیسم ذاتاً متجاوز و حلیه گر است. تا به حال چندین بار این نوع اتفاقات برای ملت ما افتاده است. آمریکا با ترور شهید سلیمانی قصد گسترش دعوا را در خاورمیانه دارد. لذا زمامداران ما باید هوشیار باشند که در دام آمریکایی ها نیفتند.

وی بیان کرد: آمریکا با حذف سردار سلیمانی قصد مانوردهی بیشتر در منطقه را دارد. به ویژه اینکه ترامپ اساسا نیاز به این کار دارد.، زیرا او آدم سطحی و بی منطقی است که می خواهد خودش را هرطور که هست مطرح کند. بی تردید رئیس جمهور آمریکا قصد توسعه اقدامات تجاوزکارانه خود را در منطقه دارد.

 

پُر کردن خلاء شخصیتی چون سردار سلیمانی کار آسانی نیست

این تهیه کننده سینمای ایران گفت: پُر کردن خلاء وجود شخصیتی چون سردار سلیمانی کار آسانی نیست. یعنی به این سادگی ها نیست که کسی بگوید می شود جای خالی سردار سلیمانی در منطقه پُر شد. شهادت سردار سلیمانی تنها درصورتی می تواند منجر به ظهور مجدد داعش شود که عوامل دیگری هم اتفاق بیفتد. مطمئنا اگر قصد آمریکا چنین باشد که داعش را مجدد در منطقه ایجاد کند عوامل دیگر آن را هم مهیا می کند.

وی با اشاره به سرمایه نمادین بودن سردار سلیمانی برای ادیان مختلف گفت: ایشان کرمانی بود. از این رو، یهودی های کرمان درباره ایشان نظر مثبت دارند. وقتی من دیروز با آنها صحبت می کردم با اینکه یهودیان این شهر تعداد زیادی نیستند اما همه روی صمیمیت و یکرنگی سردار سلیمانی توافق نظر داشتند و او را بسیار دوست داشتند. من به عنوان یک یهودی لازم می بینم که در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی شرکت کنم. در آخر صفتی را که می توانم برای سردار سلیمانی بیان کنم این است که در میان ملت ایران و افکار عمومی جاودانه شد و هیچ گاه پا پس نکشید.  

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.