یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

علل جاودانگی حاج قاسم

پایگاه خبری جماران: سید علی صنیع خانی، از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در یادداشتی به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی نوشت: 

بسم الله الرحمن الرحیم؛

سلام علیکم و رحمة الله

امروز خبر تکاندهنده‌ اى را شنیدیم و همه بهت زده شدیم. اما خبرى غیر قابل پیش‌ بینى نبود.

امروز حاج قاسم دیگر فرمانده لشکر ٤١ ثارالله و نیروى قدس سپاه نیست، در این زمان حیطه فرماندهى‌ اش از مرزهاى ایران فراتر رفته و قطعاً اثرگذارى‌ اش در مقام عنداللهی‌ اش توسعه یافته است.

حاج قاسم همانگونه بود که بیان داشت:

 "تا کسى شهید نبود، شهید نمى‌شود"

بلى تا در این دنیا راه و رسم شهیدان را نپیمائى شهید نخواهى شد.

از امروز به بعد ناگفته‌ هایی از سیر و سلوک او و نحوه فرماندهى‌ اش در عرصه‌ هاى گوناگون مسئولیتی اش بیان خواهد شد که درس‌ آموزى براى همگان و به خصوص براى آنانی‌ که در این نظام مسئولیت‌ هایی برعهده دارند خواهد شد و این مهم زمینه‌ ساز پرورش حاج قاسم‌ ها و تغییر روش‌ ها خواهد شد.

حاج قاسم، زمانى در جایگاه رهبرى یک لشکر قرار داشت و زمانى رهبرى یک نیرو را عهده‌ دار بود. ولى امروز او فراتر از سپاه و کشور ایفاى نقش خواهد نمود. مقام معظم رهبرى در جمع فرماندهان فرمودند بروید فرماندهى‌ تان را تبدیل به «رهبرى» نمایید و بیان داشتند که چگونه مى‌ توان اینگونه شد.

او در طول حیات کارى‌ اش بر دل‌ ها فرماندهى مى‌کرد و جز براى خدا و خلق خدا آن هم مخلصانه کار نمى‌ کرد و علل جاودانگى‌ اش غیر از این نخواهد بود.

از خدا مى‌طلبیم که به ما هم توفیق دهد که جز براى جلب رضاى او قدمى برنداریم و هر مسئولیتی که عهده داریم در کمال اخلاص انجام وظیفه نماییم.

من الله التوفیق

سیدعلى صنیع‌خانى

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
11 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.