مشاور رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در پیامی به مناسبت سالگرد درگذشت اشوزرتشت گفت: برای هر ایرانی مایه افتخار است که به سرزمینی تعلق دارد که مهد یکتاپرستی در تاریخ بشریت است و از فرهنگ و تمدن دیرینه برخوردار می‌ باشد. ما ایرانیان مسلمان نیز بدین جهت به فرهنگ و تاریخ این سرزمین مباهات می‌ کنیم.

علی یونسی، مشاور رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در پیامی سالگرد درگذشت اشوزرتشت را به هموطنان زرتشتی تسلیت گفت.

به گزارش جماران، متن این پیام به این شرح است:

"بنام خداوند جان و خرد

پنجم دی ماه مصادف است با سالگرد درگذشت اشوزرتشت؛ پیامبر زرتشتیان. این روز را به همه ایرانیان عزیز زرتشتی و زرتشتیان جهان، تسلیت می‌گویم.

امسال در حالی این روز را گرامی می‌داریم که روز گذشته در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر حسن روحانی؛ ریاست محترم جمهور، ششم فروردین ماه؛ روز تولد این پیام‌ آور آسمانی، به عنوان «روز زرتشت» به تقویم رسمی کشور افزوده شد.

بسیار بجاست که از اعضای محترم این شورا و رئیس جمهور محترم، تقدیر و تشکر نمایم زیرا این موضوع یکی از مطالبات فرهنگی و به حق جامعه فرهیخته زرتشتیان ایران بوده است.

حضرت زرتشت مردمان ایران زمین را به پرستش «اهورامزدا» یا همان خدایِ دانایِ بزرگِ هستی‌ بخش، دعوت کرد. به گواه تاریخ، اشوزرتشت قدیمی‌ ترین پیام‌ آور یکتاپرستی، صلح‌ طلبی، رعایت حقوق‌ انسان‌ ها، نیکی، راستی و درست‌ کاری در جهان بود. زرتشتیان ایران بر اساس تعالیم این دین توحیدی اهل صلح، مدارا، دانش و محبت هستند و همواره حافظ زبان فارسی، میراث فرهنگی و آیین‌ ها و جشن‌ های باستانی این سرزمین‌ اند.

برای هر ایرانی مایه افتخار است که به سرزمینی تعلق دارد که مهد یکتاپرستی در تاریخ بشریت است و از فرهنگ و تمدن دیرینه برخوردار می‌ باشد. ما ایرانیان مسلمان نیز بدین جهت به فرهنگ و تاریخ این سرزمین مباهات می‌ کنیم. مقام معظم رهبری در سخنانی به زندگی توأم با صفا و صمیمیت پیروان ادیان الاهی در ایران اشاره کرده و فرمودند: «در میان پیروان ادیان گوناگون، زرتشتیان از جهات مختلف پیوند و نزدیکی بیشتری با مسلمانان دارند».

ضمن آرزوی تسلی خاطر و شادکامی، از خدای بزرگ و دانا برای همه زرتشتیان عزیز، آرامش و سلامتی توام با موفقیت را مسألت دارم."

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.