مشاور رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در پیامی به مناسبت آغاز سال نو میلادی گفت: امروز جهان بشری، بیش از پیش نیازمند صلح، مدارا، همدلی و عقلانیت است. تعالیم وحیانی همواره بشر را به یکتاپرستی، زیست اخلاقی، پذیرش دیگری، هم‌ گرایی و همبستگی اجتماعی دعوت می‌ کند. تجربه بشری نیز بر گفت‌ و‌ گوی نخبگان دینی، تکریم پیروان ادیان و دوری جستن از تعصبات و تبعیضات ناروا، تأکید دارد. بی‌ گمان کرامت انسان‌ ها و رعایت حقوق تمام شهروندان، عامل تأثیرگذار در امنیت ملی، اعتماد اجتماعی و انسجام ملی است.

حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی(مشاور رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی) در پیامی میلاد حضرت مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی را تبریک گفت.

به گزارش جماران، متن این پیام به این شرح است:

«به نام خداوند بخشنده و مهربان 

میلاد مسعود حضرت عیسی بن مریم علیهما‌السلام و آغاز سال نو میلادی(٢٠٢٠) را به همه رهبران مذهبی کلیساهای سراسر کشور، اعضای محترم شورای خلیفه‌ گری و انجمن‌ ها(ارامنه، آشوریان و کلدانیان)، فرهیختگان و نخبگان علمی، فرهنگی و اجتماعی آنان و تمام ایرانیان عزیز مسیحی، صمیمانه تبریک و شادباش می‌ گویم. 

حضرت عیسی مسیح(ع) پیام‌ آور محبت، صلح و انسانیت است. این پیامبر بزرگ الهی و همه پیامبران آسمانی بشر را از سخت‌ گیری و تعصب، تحقیر و تبعیض، خرافه‌ پرستی و جزم‌ اندیشی، پرهیز داده و همواره منادی صلح، مدارا، عدالت و عقلانیت در جامعه بشری بوده‌ اند. بیزاری از جنگ و خشونت؛ اعتقاد به «کرامت انسانی» و رعایت حقوق انسان‌ ها از هر رنگ، زبان، نژاد، دین و مذهبی، تعالیم و آموزه اصلی حضرت عیسی(ع) و تمام انبیاء آسمانی است. 

امروز جهان بشری، بیش از پیش نیازمند صلح، مدارا، همدلی و عقلانیت است. تعالیم وحیانی همواره بشر را به یکتاپرستی، زیست اخلاقی، پذیرش دیگری، هم‌گرایی و همبستگی اجتماعی دعوت می‌کند. تجربه بشری نیز بر گفت‌ و‌ گوی نخبگان دینی، تکریم پیروان ادیان و دوری جستن از تعصبات و تبعیضات ناروا، تأکید دارد. بی‌ گمان کرامت انسان‌ ها و رعایت حقوق تمام شهروندان، عامل تأثیرگذار در امنیت ملی، اعتماد اجتماعی و انسجام ملی است. 

بسیار بجاست که در این ایام مبارک و خجسته، از همدلی و همبستگی ایرانیان مسیحی و همۀ پیروان ادیان توحیدی در تمام دوران انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت در برابر تحریم‌ های ظالمانه، قدردانی کنیم و یاد و خاطره شهداء، ایثارگران و جانبازان معظم آنان را نیز گرامی بداریم.  

از خدای مهربان، برای همه مسیحیان جهان، به خصوص هموطنان عزیز مسیحی، سالی سرشار از آرامش، شادمانی و موفقیت را آرزو می‌ نمایم.» 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.