«کتابی که در عکس دیده می شود جلد نخست از مجموعه دو جلدی «اسلام و انقلاب»، مجموعه ای از نوشته ها و بیانات امام خمینی (س) است که توسط حامد الگار، استاد مطالعات اسلامی، گردآوری شدند.»

به گزارش جماران، روز سه شنبه باراک رافید روزنامه‌نگار اسرائیلی با انتشار عکسی در توییتر خود نوشت: «کتابی که نفتالی بنت در دست داشت جلد اول کتاب «اسلام و انقلاب» اثر [امام] خمینی بود. وی این کتاب را از هنگام پیاده شدن از هواپیمایش در پایگاه نظامی به همراه داشت و به نظر می‌رسد در طول پرواز مشغول مطالعه آن بوده است.»

بنت، که پیش از این وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی بود، به تازگی به عنوان وزیر جنگ این رژیم اشغالگر انتخاب شده است و به نظر می رسد وی درصدد است تا بیش از گذشته با جمهوری اسلامی ایران آشنا شود و به همین خاطر به سراغ اندیشه های رهبر کبیر انقلاب رفته است.

کتابی که در عکس دیده می شود جلد نخست از مجموعه دو جلدی «اسلام و انقلاب»، مجموعه ای از نوشته ها و بیانات امام خمینی (س) است که توسط حامد الگار، استاد مطالعات اسلامی، گردآوری شدند.

بازه زمانی جلد نخست این مجموعه سال 1941 میلادی تا 1980 (1319 تا 1358 شمسی) است و در آن به مسائلی همچون دولت اسلامی، دیدگاه امام خمینی (س) در خصوص برقراری حکومت مطابق شریعت اسلام و ولایت فقیه، پرداخته می شود.

در این کتاب بخشی از بیانات امام خمینی (س) گردآوری شدند، از جمله بیانات ایشان در خصوص اینکه چطور دولت های استعماری با تحت تاثیر قرار دادن رژیم شاه مردم را از اسلام دور کردند و همچنین پرداختن به این موضوع که اسلام برای مسائل اجتماعی، اقتصادی، قانونی، همه پاسخ های لازم را دارد.

مولف کتاب «اسلام و انقلاب» را بشناسیم

حامد الگار استاد مطالعات اسلامی و زبان فارسی در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی می‌باشد.

زمینه تخصصی الگار تاریخ تشیع در ایران(مخصوصاً قرن‌های ۱۹ و ۲۰ میلادی) و تصوف (مخصوصاً نقشبندیه و پیشرفت آن در آسیای میانه، هندوستان، کردستان، ترکیه و بالکان) است.

الگار مدرک لیسانس و دکترای خود را از دانشگاه کمبریج گرفت و از دانشگاه تهران دکترای افتخاری دریافت کرد.

او بیش از صد مقاله در دانشنامه ایرانیکا تألیف کرده ‌است.

الگار در انگلیس متولد شد و بعدها به دین اسلام و سپس به مذهب تشیع گروید.

وی آثاری از متفکران سیاسی معاصر شیعه را به انگلیسی ترجمه کرده‌، از جمله آثاری از دکتر شریعتی، شهید مطهری، آیت الله طالقانی. آثار او به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه و منتشر شدند.

الگار در سال ۱۳۵۸ دیداری با امام خمینی (س) داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
11 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.