سخنان روز گذشته رییس جمهور درباره چند پرونده بزرگ فساد مالی و اقتصادی بازتاب های زیادی در سطح جامعه و رسانه ها داشت تا جایی که تیتر اصلی روزنامه های حامی و مخالف دولت را به خود اختصاص داد. حتی برخی روزنامه ها چند تیتر در صفحه اول خود را این موضوع اختصاص دادند.

سخنان روز گذشته رییس جمهور درباره چند پرونده بزرگ فساد مالی و اقتصادی بازتاب های زیادی در سطح جامعه و رسانه ها داشت تا جایی که تیتر اصلی روزنامه های حامی و مخالف دولت را به خود اختصاص داد. حتی برخی روزنامه ها چند تیتر در صفحه اول خود را این موضوع اختصاص دادند. 

photo_2019-11-11_15-23-49

 

اتهام به دولت خاتمی؛

 

به گزارش جماران، روزنامه فرهیختگان در مطلبی بخشی از سخنان رییس جمهور در مورد مصادره دو میلیارد دلار از اموال ایران در دولت احمدی نژاد را اشتباه قلمداد کرده و نوشته است که این موضوع مربوط به دولت خاتمی است.

ماجرای مصادره دو میلیارد دلار اموالی است که ایران در قالب اوراق در یک بانک خارجی سرمایه گذاری کرده است که سال 1386 نهاد های داخلی به بانک مرکزی وقت هشدار داده بودند که این اموال را به کشور برگرداند تا آمریکا آن ها را مصادره نکند.

روزنامه فرهیختگان در تیتر اول خود خریداری این اوراق را مربوط به دوره هشتم ریاست جمهوری دانسته و برای همین آن را «حراج دو میلیارد دلاری» در دولت خاتمی قلمداد کرده است. 

در یادداشت این روزنامه همچنین آمده است:  در این یک مورد ما هم با جناب رئیس‌جمهور موافقیم، چراکه امروز برای ما هم این سوال وجود دارد که چرا مسئول اصلی ماجرای دومیلیارد دلار اکنون در دولت دوازدهم مسئولیت دارد و از او درباره این ماجرا سوالی نمی‌شود. بد نیست همین‌جا از جناب روحانی بخواهیم با فراخواندن نماینده خود در صندوق بین‌المللی پول هم چند کلامی از آن دوران بشنود و هم اگر لازم بود او را به قوه قضائیه معرفی کند تا حداقل بخشی از ماجرا روشن شود.

photo_2019-11-11_15-23-17

انتخاباتی دانستن سخنان رییس جمهور

روزنامه صبح نو نزدیک به حامیان قالیباف تصویری از روحانی منتشر کرده و نوشته است: رونمایی از رییس کمپین انتخاباتی اصلاحات؛ 

صبح نو در توضیح تیتر خود نوشت: 

جدای از اینها، حسن روحانی پس از مدت‌ها تعطیلی در روند سفرهای خود به مراکز استان‌ها، روز گذشته قطار استانگردی خود را به‌طور معناداری از «یزد» آغاز کرد؛ استانی که در افواه تحلیلگران، مرجع و ملجأ اصلاح‌طلبان دانسته می‌شود. از سوی دیگر این سفر، ذهن ناظران را به روزهای منتهی به انتخابات ریاست‌‌جمهوری سال 96 کشاند؛ روزهایی که حسن روحانی به‌طور بی‌وقفه و فشرده، استان‌ها و شهرها و بعضا روستاها را برای انجام سخنرانی و برقراری کمپین‌های انتخاباتی درمی‌نوردید. منطق آن سفرها روشن و تقریبا طبیعی جلوه می‌کرد. روسای‌جمهوری و به‌طور کلی تیم دولت در دوره‌های مختلف، برای جلب دوباره آرای مردم، بر شدت و حدت سفرهای خود می‌افزایند اما اینکه روحانی در فاصله کمتر از چهار ماه تا انتخابات یازدهم مجلس، سفرهای استانی خود را آن هم از یزد کلید زده، معنادار به نظر می‌رسد. این معناداری ناظر بر آن است که رییس‌جمهوری با اظهار نظراتی علیه نهادهای دیگر و ذی‌حق جلوه دادن خود، احیانا افزایش مطلوبیت جریان نزدیک به دولت(مشخصا اصلاح‌طلبان) در افکار عمومی در انتخابات آینده را در سر می‌پروراند. استقبال چهره‌ها و رسانه‌های نزدیک به جریان اصلاح‌طلبی از سخنان رییس‌جمهوری نیز نشان می‌دهد که منافع این جریان در رادیکالیزه‌شدن فضا و عقلانیت‌زدایی از کنشگری فعالان سیاسی است.

 

گزیده روزنامه های 20 آبان 1398

روزنامه کیهان نیز با تیتر «بر باد رفته ها» به نقد سخنان روحانی پرداخت و نوشت: 

رئیس‌جمهور روز گذشته در سخنرانی خود در جمع مردم یزد بار دیگر درباره ماجرای برباد رفتن 18میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشور صحبت کرد اما باز هم مانند دفعه قبل اطلاعات کاملاً غلطی ارائه داد. تفاوت اظهارات دیروز روحانی در این‌باره با دفعه قبل چاشنی کردن توهین به مطرح کنندگان گزاره برباد رفتن 18 میلیارد دلار و تغییر واژه «بر باد رفتن» به «گم کردن» بود.  
کیهان این بخش از سخنان رییس جمهور را واکنش روحانی به گزارشات این روزنامه دانسته است. 
 
 

 

گردهمایی مخالفان دولت در «رسالت

روزنامه رسالت نزدیک به قالیباف به گفت و گو های متعددی با مخالفان سرسخت دولت پرداخته است تا به نقد اظهارات رییس جمهور درباره فساد تیتر بزند: فرار ممنوع!

photo_2019-11-11_15-21-38

جدال بر سر تصاحب صدای مردم!

 

رییس جمهور روز گذشته در پاسخ به شعارهای تعدادی محدودی از حاضرین در میدان امیرچخماق یزد، گفته بود: صدای شما مردم صدای این چند جوان نیست، نگذاریم خواست امریکا از حنجره عده ای محدود بلند شود گرچه آن عده بسیار کم هستند.

روزنامه جوان به نقد این بخش از سخنان روحانی پرداخته و نوشته است: این صدای مردم ایران است. 

 

photo_2019-11-11_15-20-54

تمسخر عمامه روحانی

روزنامه وطن امروز تند ترین تیتر را در بین روزنامه های مخالف دولت برگزیده است. این روزنامه نزدیک به مهرداد بذرپاش، در کنار تصویر روحانی نوشته است: «کلاه فریدونی»؛ که انتقاد برخی فعالان شبکه های اجتماعی در خصوص تمسخر لباس روحانیت را برانگیخته است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
22 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.