اگر به همان دوران بازگردیم و اسناد و مدارک را ببینیم متوجه می شویم که بسیاری از جریانات آن زمان هم با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان موافق بودند و این موضوع در صفحات مختلف روزنامه های ایران از جمله روزنامه کیهان ثبت شده است و نشان دهنده ی اجماع نظرات و قشرهای مختلف مردمی بر سر این موضوع بوده است.

در آستانه راهپیمایی 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، نشستی با عنوان «استقلال ایران در گروه استکبارستیزی و مقاومت اسلامی» با حضور دو تن از دانشجویان فعال در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، فروز رجایی فر استاد دانشگاه و از دانشجویان پیرو خط امام  و فعال در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در این نشست گفت: من یادم هست که یک گروه دانشجویی از مصر به ایران آمده بودند تا لانه جاسوسی را ببینند. آنجا برخی از عکس های دانشجویان تسخیر کننده لانه جاسوسی هم وجود داشت آنان از ما پرسیدند که آیا کسانی از این دانشجویان زنده هستند که بتوانیم از آنها سوال کنیم؟ این موضوع نشان می دهد که تا چه اندازه این حادثه مهم و تاریخی است؛ حتی برای  سایر مردم کشورهای دنیا.

وی با اشاره به سخنرانی امام خمینی(س) پس از تسخیر لانه جاسوسی، افزود: اگر به ابعاد عملیاتی انقلاب اول نگاهی بیاندازم میبینیم حرکت های متعددی در شکل گیری آن از مدت ها قبل صورت گرفته که به شهادت رسیدن آقای مصطفی خمینی و حرکت شهادت طلبانه مردم تبریز و فرار شاه در 26 دی ماه از جمله آن بود. در انقلاب دوم آمریکا مورد هدف قرار گرفت و از این جهت است که امام خمینی(س) فرمودند انقلاب دوم بزرگ تر از انقلاب اول است.

رجایی فر اظهار داشت: از 40 سال پیش تاکنون  درگیری و مبارزه با عناصر ضد انقلاب و ضد محور مقاومت ادامه دارد و به لطف نیروهایی که ایران از 40 سال پیش تاکنون جذب و تربیت کرده امروز توانسته در منطقه گام بردارد و از مردم سوریه، یمن و عراق دفاع کند. اما تا زمانی که آمریکا روی کار است انقلاب دوم که مقاومت است ادامه دارد. اگر بگوییم مثلا با تسخیر سفارت انگلیس انقلاب سوم رخ داده است، در واقع آدرس غلطی داده ایم. مگر در صورتی که آمریکا که دشمن اصلی و بزرگ ما هست شکست بدهیم.

وی تأکید کرد: انقلاب سوم  زمانی رخ می دهد که کشور بزرگ دیگری روی به استعمار آورد و آن وقت انقلاب سوم و مقاومت بار دیگر شروع می شود. همچنین امیدواریم جوانان عرصه مقاومت و ایران اسلامی بتوانند به خوبی جریانات سیاسی و فکری بیگانه را مهار کرده و بحران های داخلی در حوزه های اقتصادی و سیاسی را پایان ببخشند.

رجایی فر گفت: یکی از نویسندگان خارجی در نوشته خود آورده است، ایران در گذشته دشمنی آمریکا را پیشرو داشته این امکان وجود دارد آمریکا دوباره علیه ایران گام بردارد و در آن صورت ایران بر اساس قوانین بین المللی این حق را دارد که از خود دفاع کند و این موضوع از دید ما پذیرفته شده است.

عبدالحسین روح الامینی نیز در این نشست گفت: اگر به همان دوران بازگردیم و اسناد و مدارک را ببینیم متوجه می شویم که  بسیاری از جریانات آن زمان هم با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان موافق بودند و این موضوع در صفحات مختلف روزنامه های ایران از جمله روزنامه کیهان ثبت شده است و نشان دهنده ی اجماع نظرات و قشرهای مختلف مردمی بر سر این موضوع بوده است. البته علت تسخیر لانه جاسوسی رفتار آمریکا بود که برخلاف منافع ایران و خواست و اراده مردم آن که بیرون راندن شاه از سرزمین شان بود، عمل کرد.

وی افزود: در آن هنگام که لانه جاسوسی تسخیر شد مشخص شد که سازمان سیا بیشتر حوادث منطقه از جمله لبنان و فلسطین را از ایران دنبال می کرده است و تا این حد ایران به مرکز جاسوسی منطقه نیز تبدیل شده بود.

رئیس خانه احزاب در خصوص شباهت حوادث پیش آمده برای سفارت خانه های انگلیس و عربستان سعودی با تسخیر لانه جاسوسی گفت: اصلا شباهتی میان این حوادث و تسخیر لانه جاسوسی وجود ندارد. یک زمانی چریک های فدایی خلق به صحنه می آیند و به سفارت های انگلیس و .. حمله کردند و اسلحه هم داشتند اما کمیته وارد شد و این جریان را متوقف کرد. اصل موضوع دخالت های آمریکا در منطقه است که بایستی یقه این کشور گرفته شود. پس از رسیدگی به این موضوع باید به اقدامات انگلیس و عربستان سعودی و دیگران رسیدگی کرد. نباید به سراغ موضوعات حاشیه ای برویم.

وی یادآور شد: تا کنون تلاش هایی برای باز تعریف این رویداد مهم و تاریخی صورت گرفته اما به شکل عمقی و کاربردی نبوده است و ما احتیاج داریم همانند کشورهای غربی که با مختصات دقیق و موشکافانه در دانشگاه هایشان رشته های شرق شناسی و ایران شناسی دارند، ما هم بنیاد امریکا شناسی و رشته های این چنینی را وارد نظام دانشگاهی خود کنیم.

روح الامینی در پایان گفت: ایران اسلامی همواره در کشورهای منطقه نقش مستشاری و کمک رسان داشته است و هیچ گاه قصد دخالت نداشته و هر ملتی باید الگوی خود را بسازد. آنها می توانند از بصیرت مقام معظم رهبری در بزنگاه ها و کنار زدن فتنه های فرعی و سنجش درست فتنه اصلی الگو بگیرند و البته این مقاومت علیه استکبار جهانی را کشورهای منطقه در سطوح مختلف در حال حاضر هم انجام می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.