به گزارش جماران؛ در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی آمده است:

فردا 13 آبان، سالروز جنایات سازمان یافته دولت آمریکا علیه ملت ایران است. در سال‌هائی که دوران مبارزات مردم به رهبری امام خمینی علیه رژیم پهلوی بود، این رژیم تمام اقدامات ضد مردمی برای سرکوب مبارزان را به دستور آمریکا انجام می‌داد. در 13 آبان 1343 به دستور آمریکا رژیم پهلوی، امام خمینی را به ترکیه و در سال 1344 باز هم به خواست آمریکا از ترکیه به عراق تبعید کرد. در 13 آبان سال 1357 هنگامی که انقلاب اسلامی مردم ایران درحال اوج گرفتن بود، دژخیمان به تظاهرات دانش آموزان در خیابان‌های تهران حمله کردند و جمع زیادی از آنان را به شهادت رساندند. در آن زمان، تمام اقدامات رژیم با فرماندهی اطاق فرمانی که در سفارت آمریکا مستقر بود انجام می‌شد. بعد از کشتار دانش آموزان نیز سرکوب مردم توسط دژخیمان رژیم شاه تا روز سقوط رژیم ستم شاهی این جنایات با فرماندهی یک ژنرال آمریکائی ادامه یافت.

نکته بسیار مهم اینکه حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی با آراء مردم نیز دولت آمریکا به دخالت خود در ایران ادامه داد و سفارت آمریکا در تهران مرکز فرماندهی ضدانقلاب برای براندازی نظام مردمی جمهوری اسلامی بود و کارکنان این سفارت درصدد جاسوسی علیه انقلاب و حاکمیت برآمده از آن که متکی بر اراده مردم بود برآمدند. این اقدامات، همگی بر خلاف موازین قانونی مورد پذیرش و احترام حقوق بین‌الملل صورت گرفت و نشان داد که دولت آمریکا به هیچ قانونی پای بند نیست و برای اراده ملت ایران هیچ حسابی باز نمی‌کند.

همین جنایات و دخالت‌ها سبب شدند جمعی از دانشجویان ایرانی در 13 آبان 1358 سفارت آمریکا در تهران، که به لانه جاسوسی آمریکا تبدیل شده بود، را تسخیر کنند. اسناد به دست آمده از این مرکز نشان داد دولت آمریکا بسیار بیش از آنچه تصور می‌شد در امور داخلی ایران دخالت می‌کرد و خود را صاحب اختیار کشور می‌دانست و برای آینده نیز برنامه‌های مفصلی در جهت سرکوب مردم داشت.

در طول 40 سال گذشته نیز دولت آمریکا همان روش خصمانه را ادامه داد و حتی لحظه‌ای از کینه توزی، بدعهدی و توطئه علیه ملت ایران دست بر نداشت. تحریم‌های اقتصادی، اقدامات سیاسی منفی، تعیین بودجه برای براندازی و طراحی کودتا علیه نظام جمهوری اسلامی و حتی تحریک صدام برای به راه انداختن جنگ علیه ملت ایران از جمله این اقدامات بودند که هنوز هم در قالب‌های گوناگون ادامه دارند.

بدین ترتیب، تنفر مردم ایران از دولت آمریکا امری طبیعی است و اگر اکنون در آستانه سالروز جنایات آمریکا در 13 آبان این آمادگی در مردم ایران مشاهده می‌شود که بار دیگر به دولتی که امام خمینی آن را «شیطان بزرگ» نامیده‌اند «نه»‌ بگویند ریشه در جنایات این دشمن بشریت دارد. اقدامات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور افراطی کنونی آمریکا نه تنها علیه ایران بلکه علیه بسیاری از دولت‌ها و ملت‌های دیگر در حدود دو سالی که او ساکن کاخ سفید شده، دقیق بودن تعبیر امام خمینی که به دولت آمریکا عنوان «شیطان بزرگ» دادند را کاملاً به اثبات رسانده است.

ترامپ اکنون درصدد افزایش اقدامات خصمانه علیه مردم ایران به ویژه در بخش جلوگیری از صدور نفت کشورمان است. این، تصمیمی است که رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند آن را عملی کند. هرچند صدور نفت کشورمان تا حدودی با کاهش مواجه خواهد شد ولی رئیس‌جمهور آمریکا در این زمینه به هدف خود نخواهد رسید و ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی یکبار دیگر در کارزار با آمریکا به پیروزی خواهد رسید. این پیروزی با دو شرط، قطعی خواهد بود. اول آنکه مردم متحد باشند، شرطی که خوشبختانه حاصل است. دوم آنکه دولت، برای حل مشکلات اقتصادی با تدابیری کارآمد به صحنه بیاید.

این واقعیت را نباید نادیده بگیریم که مردم دچار مشکلات معیشتی هستند بطوری که بسیاری از خانواده‌ها در تأمین مایحتاج زندگی روزمره دچار تنگناهای شدید شده‌اند. این مشکل با شعار دادن و وعده‌های معمول حل نخواهد شد. حل مشکلات اقتصادی کشور و خارج ساختن مردم از تنگنای معیشتی به برنامه‌ای عملی نیازمند است آنهم با عزم جزم دولتمردان برای اجرائی ساختن برنامه‌ای که مقطعی نباشد و به تقویت زیرساخت اقتصادی معطوف باشد. اینکه دولت برای اقشار ضعیف بسته‌های حمایتی در نظر بگیرد اقدامی از قبیل توصیه کردن قرص مسکن به کسی است که نیازمند جراحی است. اقتصاد کشور ما به جراحی نیاز دارد و از بسته‌های حمایتی کاری ساخته نیست. ما باید توطئه‌های آمریکا را خنثی کنیم و بر این شیطان که دست از توطئه بر نمی‌دارد پیروز بشویم. راه پیروز شدن بر این شیطان تقویت زیرساخت اقتصادی کشور از طریق یک جراحی عمیق است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.