محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور روز جمعه برای دیدار و گفت و گو با مقامهای ارشد ترکیه ، وارد آنکارا شد.

به گزارش جماران؛ رئیس دفتر رئیس جمهور در آنکارا و در گفت وگویی اظهارداشت: پیرو توافقات مشترک در بیست و ششمین کمیسیون اقتصادی دو کشور و همچنین توافقات روسای جمهوری ایران و ترکیه در 25 خرداد ماه در حاشیه نشست سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) در تاجیکستان، مقرر شد موضوعات این توافقات، در دیدار با مقامهای ترکیه مورد پیگیری قرار گیرد.

دکتر واعظی با اشاره به دیدار روسای جمهوری ایران و ترکیه در حاشیه نشست سوچی طی دو هفته آتی گفت: در این سفر مقدمات این دیدار نیز فراهم خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه در این سفر یک روزه که به دعوت مقامهای ترکیه انجام شده ، با رئیس جمهور و همچنین برخی وزرای دولت ترکیه دیدار و گفت وگو می کند، افزود: در این سفر یک روزه همچنین با مدیران ارشد عمده شرکتهای ترکیه ای که با ایران کار می کنند ، دیدار و درباره رفع موانع احتمالی بر سر راه فعالیت های آنان و گسترش بیش از پیش همکاری ها گفت گو خواهیم داشت.

وی گفت و گو با مقامهای ترکیه ای درباره مسایل منطقه ای و بین المللی از جمله تحریمهای دولت آمریکا علیه تهران و آنکارا را از دیگر موضوعات مورد بحث در این سفر عنوان کرد.

واعظی با تجار و اعضای انجمن شورای همکاری اقتصاد خارجی ترکیه دیدار کرد/ شورای عالی رفع مشکلات تجار دو کشور تشکیل می شود

رئیس دفتر رئیس جمهور روز جمعه در استانبول با اعضای انجمن شورای همکاری اقتصاد خارجی ترکیه و مدیران ارشد عمده شرکتهای ترکیه ای که علاقه مند به همکاری با ایران هستند، دیدار و درباره رفع موانع احتمالی بر سر راه فعالیت های آنان و گسترش بیش از پیش همکاری ها گفت گو کرد.

واعظی در این نشست صمیمی پس از بررسی مشکلات تجار و مدیران شرکتهای ترکیه ای، به پرسش های آنان پاسخ داد.

در این نشست اعلام شد که شورای عالی رفع مشکلات میان تجار ایران و ترکیه با حضور نمایندگانی از دو کشور تشکیل خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین امروز با اعضای انجمن پزشکان ایرانی مقیم ترکیه دیدار و گفت وگو کرد.

راههای توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری های اقتصادی تهران و آنکارا بررسی شد/ کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور بزودی برگزار می شود

راههای توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری های اقتصادی تهران و آنکارا، روز جمعه در نشست مشترک رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران و وزیران انرژی و منابع طبیعی و دارایی و خزانه داری ترکیه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر محمود واعظی و " فاتح دونمز" وزیر انرژی و منابع طبیعی و "برات آلبایراک" وزیر دارایی و خزانه داری ترکیه پس از بحث درباره راههای توسعه و تقویت همکاریهای دو کشور، موافقت کردند که کمیسیون مشترک همکاری های ایران و ترکیه در آینده ای نزدیک برگزار شود.

همچنین در این دیدار درباره عملیاتی و کارآمدتر کردن کمیسیون مشترک همکاری ها بحث و تبادل نظر شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.