حسین عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه این دستگاه در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود، افزود: جلوگیری از خروج مواد مخدر از طریق مرز بازرگان به سمت اروپا همواره از سوی جمهوری اسلامی با جدیت دنبال شده است و راه اندازی این دستگاه در کنترل بیشتر و دقیق‌تر مرز موثر خواهد بود.  

وی با تاکید بر اینکه پیش از این سه دستگاه «ایکس‌ری» نیز در گمرک بازرگان نصب شده بود، اظهار داشت: هزاران مسافر و وسایل نقلیه در هر شبانه روز از طریق مرز بازرگان تردد می‌کنند و مأموران گمرک با دقت و هوشیاری و همچنین استفاده از تجهیزات مدرن، کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند.

فرماندار ماکو بیان کرد: پائین آمدن سن مصرف مواد مخدر تهدید جدی برای سرنوشت جامعه به شمار میرود و همه دستگاه‌های مرتبط با بکارگیری تمامی امکانات خود باید ضمن مبارزه در امر پیشگیری نیز تلاش کنند.

به گفته صادق نامدار، مدیر کل گمرک بازرگان دستگاه ایکس ری در سالن مسافری ورودی و خروجی ، ۲ دستگاه ایکس ری کامیونی و یک دستگاه ایکس ری پالتی نصب شده است.

شهر مرزی بازرگان از توابع شهرستان ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تأسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین ۲ کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

۷۱۳۲/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.