حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی و محمدحسین صفار هرندی در مراسم پنجاه و چهارمین سالگرد شهدای مؤتلفه اسلامی سخنرانی کردند و یکی فرهنگ شهادت را دلیل ایستادگی ملت ایران در برابر ترامپ دانست و دیگری «سازش ناپذیری همیشگی مقابل مستبدان عالم» را ویژگی خط امام عنوان کرد.

مراسم پنجاه و چهارمین سالگرد شهدای مؤتلفه اسلامی شب گذشته(یکشنبه 26 خرداد ماه) با حضور برخی از چهره های سیاسی و خانواده شهدا، با عنوان «طلایه داران آفتاب» در مؤسسه فرهنگی شهدای مؤتلفه اسلامی برگزار شد.

پنجاه و چهارمین سالگرد طلایه داران آفتاب

به گزارش خبرنگار جماران، اسدالله بادامچیان در مراسم پنجاه و چهارمین سالگرد شهدای مؤتلفه اسلامی گفت: مسأله شهدای سال ۴۴ یک رویداد تاریخی عادی نیست. این مصاف از زمان حضرت آدم آغاز شده و به ظهور حضرت حجت(عج) ختم خواهد شد. همیشه انسان ‌های ارزشمندی برای خدا قیام کرده اند و برخی به لقاء الله رسیدند و برخی در حال انتظار هستند. این نیست که فقط شهدا تأثیرگذار باشند.

دبیرکل مؤتلفه اسلامی یادآور شد: امام به ما گفت که برای خدا با هم مؤتلف شوید و این افتخار بر سینه مؤتلفه کوبیده شد. مؤتلفه هم در این مسیر هیچگاه درگیر موضوعات سیاسی و حزب ‌بازی نشد و تا به حال برای خدا انجام وظیفه کرده ایم.

وی با تأکید بر اینکه خاطره شهدا هنوز هم انسان‌ ساز و نشان ‌دهنده و تقویت‌کننده نبرد حق و باطل است، افزود: در آن سال رژیم‌ های مستکبر گمان نمی‌ کردند که ما روزی پیروز شویم. اما حالا ما گام اول انقلاب را گذرانده ایم و امروز در گام دوم هستیم. امروز حقانیت ما بهتر از پیش برای مردم روشن شده است. شما به همین سفر نخست ‌وزیر ژاپن برای رساندن پیام ترامپ به رهبر انقلاب نگاه کنید. این اقتدار از کجاست؟ معلوم است که این موضوع در جهان همچون موجی بزرگ عمل می ‌کند.

پورمحمدی

حجت ‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی نیز در این مراسم گفت: امروز دنیا دنبال طراحی بی ‌خیالی نسبت به مرگ است و طوری مراسم تدفین و تشییع را طراحی می ‌کنند که مروج همین نظر باشد؛ تا یاد مرگ از انسان دور شود و کسی از مرگ و قبرستان نترسد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ما هم در کشورمان همین ماجرا را داریم، ادامه داد: در دوران وزارت کشور هم یکی از درگیری ‌های من با برخی افراد این بود که قبرستان باید داخل شهر باشد تا یاد مرگ با انسان همراه شود نه این که قبرستان را از شهر خارج کنیم. اما این اتفاق رخ داده و اسم قبرستان را هم به آرامستان تغییر داده‌ ایم.

وی افزود: فلسفه شهادت به جهاد معنا می‌ دهد و از اینجاست که باید گفت شهادت صرفاً یک حادثه نیست که یکباره رخ دهد بلکه یک تفکر و فرهنگ است که استمرار دارد. باید تفکر شهادت را در زندگی تعقیب کنیم. چرا که شهادت به دیدار با خداوند می‌ انجامد و معنایش امیدوار بودن به آینده است.

پورمحمدی تأکید کرد: اگر ملت ما امروز این جایگاه را دارد و جلوی ترامپ نه می‌ گوید، و اگر رهبر ما می ‌گوید ترامپ را شایسته مذاکره نمی‌ داند، به این دلیل است که فرهنگ شهادت در این کشور حاکم است. البته ما مؤلفه‌ های قدرت هم زیاد داریم ولی مهمترین مؤلفه ما همان شهادت و فلسفه آن است و با این فلسفه است که جمهوری اسلامی می ‌تواند معادلات منطقه ‌ای و جهانی را عوض کند.

وی یادآور شد: دشمنان نیز سعی می ‌کنند با استفاده از همین موضوع به ما ضربه بزنند و شکل‌ گیری داعش و تأکید آنان روی موضوع جهاد و شهادت به همین دلیل است که مذهب را برابر مذهب قرار دهند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه کارگزاران و فعالان سیاسی نتوانستند فرهنگ سیاسی را در جامعه ما شکل دهند، تصریح کرد: این یکی از ضعف ‌ها و مشکلات ما است. ما الآن حدود سیصد حزب در وزارت کشور ثبت کرده ایم و با ارفاق بسیار، نزدیک هشتاد یا نود حزب داریم. این معنایش حزب‌ بازی است و رفتار سیاسی ما را تعریف نمی‌کند و فضای سیاسی کشور را هم شکل نمی‌ دهد.

 

گزارش تصویری>>>پنجاه و چهارمین سالگرد طلایه داران آفتاب

 

وی تأکید کرد: ما در مشخص‌ کردن تعاریف خودمان از حزب و تحزب کم‌ کاری داریم و تولید مناسب و تدابیر لازم را در این زمینه نداشته ایم و با کمبود اقناع عمومی و کنترل افکار عمومی و فضای سیاسی مواجهیم تا جایی که یک شایعه در فضای مجازی کاملاً افکار عمومی را در دست می‌ گیرد.

پور محمدی ادامه داد: نظام اقتصادی و مدیریتی ما هم از امور مرسوم دنیا عقب است؛ چه رسد به آن که ما به مفاهیم دینی در این زمینه نزدیک شویم. چون بنیه ما در این زمینه ضعیف است، وقتی دشمن می ‌خواهد حمله کند به همین بخش دست‌ می ‌اندازد و دیوانسالاری نادرست و شلخته ما را در کنار اقتصاد آسیب ‌زای ‌ما مورد حمله قرار می ‌دهد.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: نیازمند یک تحول اساسی در سیاست‌ ها هستیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم و اگر این راه را برویم آن وقت دیگر تهدیدهای ترامپ راه به جایی نخواهد برد. زمانی می توانیم تهدید را از میان ببریم که در بستر سیاسی، فعالان سیاسی و احزاب سیاسی تحول ایجاد کنیم و نظام مدیریتی و اقتصادی کشور را تحول بخشیم.

محمدحسین صفارهرندی

محمدحسین صفارهرندی نیز در این مراسم گفت: در اطراف اولیای خدا جمعی و گروهی بودند که تا آخر خط باقی می ‌ماندند و کم نمی ‌آوردند و دچار تجدیدنظر و سستی نمی‌ شدند و کنار پیامبر اکرم(ص) ما هم امثال امیرالمومنین(ع) بودند. دوره ما نیز عده ای در قالب هیأت های  مؤتلفه در کنار امام به عنوان یک رهبر الهی بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی اظهار نظرهای اصلاح طلبان، افزود: از این بدتر نمی‌ شود انقلاب را تحریف کرد. نسخه متکامل انقلاب می شود کسانی که وابستگی و تذلل و خضوع و خشوع در برابر شیاطین عالم را تئوریزه می‌ کنند و یا در عمل اجرا کردند. این چه نسخه تکامل یافته‌ ای است که هیچ شباهتی به نسخه اولیه ندارد؟

وی با اشاره به اینکه امام فرمودند علم بنی‌صدر زیاد است ولی عقل رجایی زیاد است، اظهار داشت: بعضی ‌ها اگر زمانی چیزی بلد بودند حرف ‌های سابقشان از یاد می‌ رود و چیزهایی پشت هم می ‌بافند که محصول نوک زنی آنها در محافل منحرف شرقی یا غربی عالم است. یک روز آویزان جبهه شرقی بودند و وقتی شوروی سابق فروپاشید و دیدند جایی برای تمسک ندارند به غرب متمسک شدند. دلیلش این است که خود را در یک منظومه طیب و طاهر تعریف نکرده اند.

صفار هرندی با تأکید بر اینکه باید پیوندها بر محور ولی خدا باشد، افزود: بعضی افراد برای اینکه از کلمه زیبای انقلاب و دستاوردهای مسلم قیام بزرگ مردم ارتزاق کنند خود را همچنان منتسب به اینجا نگه می دارند ولی انقلاب را تحریف می کنند؛ وگرنه خط امام در صحیفه امام مشخص است.

وی تأکید کرد: خط امامی کسی است که هنوز هم از خط امام تبعیت می کند و خط امام خط سازش ناپذیری همیشگی مقابل مستبدان عالم و در رأسش آمریکاست. خط امام خط نپذیرفتن مشروعیت جریانات منحط و اجازه ندادن به آنهاست. کسی که خط امامی است باید وفادار به این آیین باشد نه اینکه اسم خط امام را به عنوان یک عبارتی تشریفاتی با خود حمل کند اما درست خلاف مکتب امام عمل کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اشاره به دیدار رهبر انقلاب گفت:  سال ها قبل در یکی از دیدارهای مجمع تشخیص با رهبری که آقای هاشمی هم زنده بود و جزئیات جلسه هم پخش نشد، مقام معظم رهبری با بزرگی که علم عادی سازی رابطه با آمریکا را سر دست گرفته بود احتجاج کردند. او گفت الآن وقتش شده که به سمت آمریکا برویم. رهبری فرمودند این حرف ها چیست؟  آن فرد گفت ما نامه ای به امام نوشتیم و پیشنهادهایی کردیم که امام با اکثرشان موافقت کردند. رهبری فرمودند با این یکی یعنی رابطه با آمریکا که مخالفت کردند. آن فرد هم البته ساکت شد و چیزی نگفت.

وی تأکید کرد: نمی شود بگوییم ما شاگرد امام هستیم و عکس یادگاری با ایشان گرفته ایم ولی در بزنگاه های موضع‌گیری، خلاف امام عمل کنیم و موضع بگیریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.