گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

روایت آذر منصوری از دیدار فعالان سیاسی با روحانی

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: از توجه به مطالبات مردم تا فشارهای پیدا و پنهان بر فعالان سیاسی و حزبی و پیشنهاداتی به دولت برای کاهش فشارهای اقتصادی به مردم که موجب همراهی بیشتر با حاکمیت می شود، در جلسه مطرح شد.

به گزارش جماران؛ جمعی از فعالان سیاسی کشور امشب با رئیس جمهور روحانی دیدار کردند. 

در همین رابطه، یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید، دغدغه همه حاضرین اعم از اصلاح طلب و اصولگرا، کمک و همفکری به دولت برای عبور از مشکلات و بحران های پیش روی کشور بود.

آذر منصوری در گفت و گو با خبرنگار جماران گفت: این جلسه یک جلسه هم اندیشی و گفت‌وگوی بین رئیس‌جمهور و فعالان سیاسی از طیف‌ها و‌گروه‌های مختلف و به صورت محدودتر از جلسات افطاری سال‌های گذشته بود.

وی افزود: به نظر می‌آمد هدف در کنار بحث و‌تبادل نظر پیرامون مهم‌ترین مسائل کشور جریان‌سازی گفتگو‌ بین جناح‌های مختلف سیاسی هم بود؛ موضوعی که سالهاست دلسوزان کشور ضرورت آن را مطرح کرده‌اند، اما در صحنه عمل  این موضوع رنگ واقعیت به خود نگرفته است.

هر چند تلاش‌های پراکنده ای انجام شده،اما با توجه با شکاف‌های موجود کشور و تعارضاتی که بیشترین آسیب را به منافع ملی وارد می کند، این تلاش های محدود و پراکنده منجر به شکل گیری توافق و تفاهم پیرامون اصلی‌ترین مشکلات کشور و نیز دستیابی به راه‌حل های مشترک نشده و ما همچنان با چالش بزرگ گفت‌وگوی ملی روبرو هستیم.

وی ادامه داد: در این جلسه با توجه به محدودیت زمان، تعدادی از حاضرین هم انتقادات خود و هم پیشنهاداتی به رئیس جمهور برای برون رفت از شرایط سختی که کشور در آن قرار گرفته،ارائه دادند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: از توجه به مطالبات مردم تا فشارهای پیدا و پنهان بر فعالان سیاسی و حزبی و پیشنهاداتی به دولت برای کاهش فشارهای اقتصادی به مردم که موجب همراهی بیشتر با حاکمیت می شود، در جلسه مطرح شد.

وی بیان کرد: اما فارغ از موضوعات مطرح شده، نفس این دیدار و گفتگو مثبت بود و تقریبا پیشنهاد غالب حاضرین تداوم این گفت وگوها بود. زمان جلسه محدود بود و فقط تعداد کمی از حاضرین موفق شدند دیدگاه‌های خود را مطرح کنند.اما دغدغه همه حاضرین اعم از اصلاح طلب و اصولگرا کمک و همفکری به دولت برای عبور از مشکلات و بحران‌های پیش روی کشور بود.

منصوری گفت: مهم ترین کلیدواژه های آقای روحانی این بود که ایشان ضمن تشریح مشکلات پیش روی دولت هم در سیاست داخلی و هم سیاست خارجی، تمرکز روی این بحث بود که قاعدتاً چنانچه دولت در جایگاه پاسخگویی قرار می گیرد به همان میزان که در این جایگاه مسئولیت برایش تعریف می شود، باید از اختیارات لازم برای ایفای نقش ها و مسئولیت ها برخوردار باشد.

وی ادامه داد: در حالی که در شرایط فعلی با توجه به مجموعه مشکلاتی که کشور با آن مواجه است و فشار بی سابقه ای که از سوی دولت آمریکا به ایران وارد است، دولت به اندازه کافی از اختیارات لازم را مطابق نقشی که قانون اساسی برایش تعریف کرده، ندارد. لذا به نظر می رسد که  این جایگاه دولت با توجه به محدوده اختیاراتی که دارد در طول 40 سال اخیر بی سابقه است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: محدوده اختیارات رئیس جمهور هم در سیاست داخلی و هم در سیاست خارجی مطرح بود. مشکلاتی که در مقطعی برای دولت در خصوص موسسات اعتباری پیش آمد و به هر ترتیب در شرایطی دولت مجبور شد با فشارهای وارده، 30 هزار میلیارد غرامت افراد را پرداخت کند که این مشکلات دولت را بیشتر کرد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور در این جلسه تاکید کرد که همه اساس انقلاب مردم هستند و اساساً پیروزی انقلاب به خاطر مردم بوده و ما نباید تصور کنیم که کشور با این حجم از مشکلات در غیبت مردم قابل اداره کردن است. بنابراین اگر یک روز این مسأله از جانب دولت ها نادیده گرفته شود، قاعدتا بر توان دولت ها در اداره کشور اثرگذار خواهد بود. 

منصوری گفت: رئیس جمهور تصریح کرد که همه باید کمک کنند تا مردم را راضی نگه داریم. اما قاعدتاً درد مردم تنها مشکلات اقتصادی نیست هرچند امروز فشار اقتصادی روی دوش آنها زیاد و مشکلات پیش روی دولت و همچنین مسائل بیرونی این روند را مضاعف کرده، اما ما باید با تفاهم و توافق به تصمیمی برسیم که وقتی مردم آن را بشنوند خوشحال شوند و خوشحالی مردم باید به عنوان اصلی مهم مدنظر قرار گیرد و این شکاف ها و اختلاف ها نیز قاعدتاً روی همگرایی مردم اثرگذار است. 

وی افزود: از سوی دیگر ایشان اشاره کرد که تقریباً نصف اختیاراتی که باید در دستان دولت باشد، نیست. همچنین آقای روحانی با اشاره به شرایط سخت امروز ایران گفت که اگر مردم و حاکمیت در کنار هم قرار گیرند این امیدواری وجود دارد که بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

منصوری بیان کرد: رئیس جمهور به انتخابات امسال ایران اشاره کرد و اینکه به هر ترتیب رویکردی که در هر انتخابات وجود دارد و با توجه به اینکه هیچ جناحی نمی تواند جناح دیگر را حذف کند، باید در تایید صلاحیت ها مسأله رضایتمندی مردم مدنظر قرار گیرد تا انتخاباتی شکوهمند برگزار شود و اساساً نفس انتخابات می تواند به عنوان مولفه ای مهم مدنظر قرار گیرد تا همدلی و همراهی مردم را داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.