گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

منتجب‌نیا: می‌توان با روشی انقلابی و جهادی مشکلات مردم را برطرف کرد/ باید اعتماد مردم را جلب کرده و شفاف‌سازی کنیم

متاسفانه بسیاری کارها انجام می‌شود با این هدف که به اعتماد و امید مردم آسیب وارد شود. ما باید اعتماد مردم را جلب کرده و شفاف‌سازی کنیم.

پایگاه خبری جماران: سال جدید در حالی آغاز شده که تحلیل‌گران پیش بینی های مختلفی از آنچه مشکلات پیش روی مسئولین خوانده می‌شود، داشته و یکی از مهم‌ترین مسائل را مشکلات اقتصادی می‌دانند؛ از سوی دیگر بحث اولویت‌های امسال نیز مطرح است.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است که جبران خسارات مردم در سیل اخیر و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در سال جدید می‌تواند مهم ترین اولویت‌های کشور در سال جدید باشد.

مسئولان باید ببینند مشکل دقیقاً کجاست؟

حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره مهم‌ترین اولویت‌های کشور در سال جدید گفت: ما در سال 97 مشکلات اقتصادی فراوانی داشتیم و با نوسان نرخ ارز و سکه و همچنین تورم سرسام آوری مواجه بودیم. افزایش قیمت‌ها در سالی که گذشت فشار مضاعفی به مردم آورد و دولت نتوانست آن را کنترل کند و با اینکه وعده‌هایی در رابطه با بهبود وضعیت داده شد و کالاهایی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها وارد کشور شد اما متاسفانه دولت در توزیع عادلانه و مناسب آنها موفق نبود.

وی افزود: مسئولان باید ببینند مشکل دقیقاً کجاست؟ زمانی که می‌گویند اقلام به اندازه کافی وجود دارد ولی عملاً در بازار مشاهده نمی‌شود یا اگر هم عرضه شود به قدری زشت و مبتذل صورت می‌گیرد که گروهی از مردم حاضر می‌شوند نخورند تا در صف‌های طولانی گوشت و مرغ و تخم مرغ دولتی قرار نگیرند. از این رو، باید روش دیگری غیر از روشی که در سال 97 در پیش گرفته شد، انتخاب شود و اقتصاددانان نیز معتقدند که با استفاده از نظریات مختلف کارشناسان می‌توان چنین کاری کرد.

باید به سرعت و با روشی انقلابی و جهادی مشکلات مردم را برطرف کرد

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه گفت: انتخاب روش مناسب برای مقابله با گرانی‌ها و تورم در سال جدید مهم‌ترین اولویت کشور است. اگر این مسأله حل شود دیگر تحریم‌ها و تهدیدها هیچ کدام نمی‌تواند اراده ملت را شکسته و تضعیف کند. متاسفانه اوایل امسال با ماجرای تلخ و دشوار سیل مواجه بودیم و تعداد زیادی از استان‌ها هنوز درگیر این مسأله هستند. لذا باید همه قوا و نهادها تلاش کنند تا آثار این سیل ویرانگر هرچه زودتر از بین رفته و مردم بتوانند به زندگی عادی خود برگردند.

وی با بیان اینکه مسئولین باید برای مردم کار جهادی کنند، گفت: باید از کارهای اداری و فرمالیته کارکردن پرهیز شود. ما در گذشته زلزله‌ها، سیل‌ها و طوفان‌هایی در کشور داشتیم که با آنکه مصوبه‌ای از سوی دولت‌ها صادر شده، ولی به تدریج در پیچ و خم روال اداری قرار گرفته و بسیاری تا سال‌های سال نتوانستند از آن بهره مند شوند. باید به سرعت و با روشی انقلابی و جهادی مشکل مردم را برطرف کرد تا مردم بتوانند به خانه و کاشانه خود بازگردند. از این رو مسئولین باید تا جایی که می‌توانند خسارات مردم را جبران نمایند.

باید مشکل اقتصادی عامه مردم ایران در سال 98 رفع شود

منتجب نیا در ادامه گفت: جبران خسارت‌هایی که مردم دیدند می‌تواند به امیدوارسازی سیل‌زدگان و سایر اقشار ملت کمک کند. مردم بسیار خوشحال می‌شوند وقتی ببینند که سیلی به این بزرگی رخ داده و نظام توانسته از پس آن برآید. لذا این مساله بسیار ضروری بوده و باید به صورت ضربتی حل شود. همچنین در کنار آن باید مشکل اقتصادی عامه مردم ایران در سال 98 رفع شود تا دیگر نگرانی‌هایی که در سال 97 وجود داشت را نداشته باشیم.

وی بیان کرد: بزرگترین چالش و دغدغه برای نظام و مسئولان بی‌اعتمادی مردم و نارضایتی آنها خواهد بود. اگر این مسأله حل شود تمامی مشکلات می‌تواند با سرانگشت تدبیر مردم حل شود. این مردم همان‌هایی هستند که انقلاب را به پیروزی رساندند و در 8سال دفاع مقدس با انواع سختی‌ها مواجه بودند و ناله نکرده و تحمل کردند. مردم باید اعتماد و امید داشته باشند. متاسفانه بسیاری کارها انجام می‌شود با این هدف که به اعتماد و امید مردم آسیب وارد شود. ما باید اعتماد مردم را جلب کرده و شفاف‌سازی کنیم.

باید اعتماد مردم را جلب کرده و شفاف‌سازی کنیم

این فعال‌سیاسی اصلاح‌طلب گفت: می‌توان جلوی بسیاری از سوءاستفاده‌ها و مفاسد به ویژه مفاسد اقتصادی در کشور را گرفت و با این کار نظر مردم را جلب کرد. با توجه به اینکه امسال یک انتخابات دیگر را نیز پیش رو داریم، می‌توان گفت که اگر مردم امیدوار و علاقه مند باشند پای صندوق‌ها حاضر می‌شوند و حماسه‌ای دیگر می‌آفرینند ولی اگر خدای ناخواسته امیدشان بازگردد کشور با مشکلات جدیدی روبه رو می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: مسئولان باید با سعه صدر و رویکردی مردمی در کنار مردم باشند. یعنی همانطور که در سیل اخیر همه در کنار مردم قرار می‌گیرند، همیشه باید این‌گونه باشند. آنها باید خود را در کنار و در خدمت مردم ببینند. در چنین حالتی که منجر به بازگشت اعتماد مردم به آنها می‌شود، همه مشکلات حل‌شدنی خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.