رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه باید از تجربیات تلخ ولی ارزنده گذشته بهره گرفت، گفت: مهمترین چالش ها برخاسته از عدم باور برخى مسئولان نسبت به قابلیت هاى خودمان و سوء مدیریت آنها، از دست دادن فرصت ها و ناهماهنگى در اجرا به ویژه در عدم استفاده از نیروهاى متخصص به دلیل گرایش هاى سیاسى، عدم به کارگیرى قابلیت هاى بخش خصوصى، عدم حذف عوامل فساد، عدم خشکاندن ریشه هاى ناهنجارى در دستگاه هاى اجرایى و عدم شفاف سازى فعالیت هاى دولت و نهادهاى عمومى است.

سید مصطفی میرسلیم در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص مهمترین اولویت مسئولین در سال 98 اظهار داشت: اولویت امروز رسیدگى همه جانبه به سیل زدگان است. مردم و نهادهاى مختلف وارد همکارى شده اند که بسیار مغتنم است و دولت محترم باید قدر آن را بداند و اولین کار هم این است که با برقرارى هماهنگى بین همه دست اندرکاران موجب هم افزایى آنها شود. بى قانونى کنونى به ضرر مردم است و مجلس محترم باید برمبناى سیاست هاى کلى مصوب سال ٨٤ هرچه زودتر تصمیم بگیرد و به ویژه با توجه به لزوم برقرارى هماهنگى بین دولت و نیروهاى مسلح و نهادهاى عمومى و مردم نهادها، ریاست ستاد را بر دوش رئیس محترم جمهورى بگذارند تا ان شاء الله نتیجه گیرى بهینه از مجموع فعالیت ها بشود. امروز باید همت گذاشت بر امداد به مصیبت دیدگان و پس از عبور از بحران، بازسازى و بازتوانى با همیارى مردم و مسئولان محلى به شکل اصولى پیگیرى شود.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: در آن مرحله حتماً باید از تجربیات تلخ ولى ارزنده گذشته بهره گرفت؛ مانند توجه به خسارات ناشى از ساخت و ساز در مسیل، عدم مراعات حریم رودخانه ها و مسیل ها، جنگل زدایى و چراى بى رویه مراتع. به علاوه اینکه باید به لایروبى سدها براى افزایش ظرفیت واقعى آنها، لایروبى رودخانه ها و آبراه ها، گسترش آبخیزدارى براى استفاده مناسب و به موقع از برکت نزولات آسمانى، استفاده از رسوبات سیلابى که نوعى سرمایه ملى محسوب مى شود، کاهش شدت مصرف انرژى با اصلاح توزیع سوخت و تعدیل قیمت آن با توجه به تأثیر مخرب مصرف بى رویه سوخت بر تعادل هاى جوّى و وقوع سوانح غیرعادى جوّى توجه شود.

وی با تأکید بر ضرورت انجام سایر اقدامات اساسى عادى با توجه به تحریم ها در زمینه اشتغال مولد، گفت: پشتیبانى از مراکز تولیدى فعال و تقویت آنها براى دور کردن آنها از آسیب رکود، حمایت از مراکز تولیدى که در شرف تعطیل شدن هستند براى سرپا نگهداشتن آنها، رسیدگى به مراکزى که گرفتار رکود شده اند و در اختیار گذاردن تسهیلات مناسب براى تجدید فعالیت آنها و همچنین تقویت مؤسسات دانش بنیان از مواردی است که می تواند کمک فراوانی به کشور ما داشته باشد.

میرسلیم در خصوص چالش های بر سر راه انجام این اولویت ها نیز گفت: مهمترین چالش ها برخاسته از عدم باور برخى مسئولان نسبت به قابلیت هاى خودمان و سوء مدیریت آنها، از دست دادن فرصت ها و ناهماهنگى در اجرا به ویژه در عدم استفاده از نیروهاى متخصص به دلیل گرایش هاى سیاسى، عدم به کارگیرى قابلیت هاى بخش خصوصى، عدم حذف عوامل فساد، عدم خشکاندن ریشه هاى ناهنجارى در دستگاه هاى اجرایى و عدم شفاف سازى فعالیت هاى دولت و نهادهاى عمومى است.

وی با تأکید بر اینکه رمز موفقیت مسئولین در بازیابى اعتماد عمومى است، افزود: بدون اعتماد عمومى توقع موفقیت داشتن خیالبافى است. مسئولان باید نشان دهند که وقت و همت و تجربه و دانش آنها در دوران خدمتشان در دولت و مجلس و شوراهاى شهر و روستا و دستگاه قضائى و نهادهاى عمومى منحصرا و بدون وقفه براى مردم است و در پى هیچ نفعى براى خود و خانواده و دوستان و نزدیکانشان نیستند و خدمت در دولت و سایر قوا را طعمه نمى پندارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.