گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مراسم رونمایی از کتاب هشت جلدی «عملکرد کمیته های انقلاب اسلامی» برگزار شد

رونمایی از این کتاب هشت جلدی روز گذشته (23 بهمن ماه 1397) با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید سراج الدین موسوی، سردار حسین اشتری و خانواده شهدای شکنجه، طالب طاهری، محسن میرجلیلی و شاهرخ طهماسبی برگزار شد.

مسئول ثبت خاطرات کمیته های انقلاب اسلامی با اعلام خبر رونمایی از مجموعه هشت جلدی «عملکرد کمیته های انقلاب اسلامی»، گفت: این مجموعه که به توصیه مرحوم آیت الله مهدوی کنی در حال جمع آوری است، پیش بینی می شود که در نهایت حدود 15 جلد شود.

سردار آیت گودرزی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص برگزاری مراسم یادبود چهلمین سالگرد تأسیس کمیته های انقلاب اسلامی اظهار داشت: حدود 10 سال پیش مرحوم آیت الله مهدوی کنی با توجه به بالا رفتن سن اعضای کمیته های انقلاب اسلامی و بازنشسته شدن آنها از احوال آنها جویا شد. طبیعی بود که افراد آن جلسه از همه اعضای کمیته های انقلاب اسلامی خبر نداشتند. ایشان توصیه کردند که هیأت هایی درست شود تا این اعضا به صورت دوره ای همدیگر را ببینند.

عضو پیشین گروه راهبری کمیته های انقلاب اسلامی افزود: مقدمه کار فراهم و «هیأت پاسداران کمیته های انقلاب اسلامی» با پسوندهایی مثل مرکزی، مواد مخدر، پذیرش، قرارگاه، مناطق و استان ها تشکیل شد و الآن حدود هشت سال است که این هیأت ها به صورت دوره ای برنامه دارند و دور هم جمع می شوند و تا آنجایی که امکان داشته باشد در ارتباط با هم قرار می گیرند. هدف اصلی هم این است که اعضای کمیته همدیگر را ببینند و از حال همدیگر باخبر شوند.

وی ادامه داد: اعضای کمیته های انقلاب اسلامی که در تهران هستند تصمیم گرفتند هم به صورت دوره ای جلسه داشته باشند و هم سالیانه در 23 بهمن، که روز تأسیس کمیته های انقلاب اسلامی است، یک نشست سراسری و جمعی داشته باشند. امسال هشتمین سال است که 23 بهمن را به عنوان نقطه عطف تشکیل کمیته های انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام، در تهران جلسه عمومی برگزار کردند و همه هیأت های متفرقه به این جلسه رفتند؛ حتی کسانی از اعضای کمیته های انقلاب اسلامی که به هیأت ها نمی روند نیز بدون توجه به شاغل بودن و بازنشسته بودن و یا مسائل جانبی به این جلسه آمدند.

گودرزی تأکید کرد: طبیعی است که در این جلسه از همه مسئولین و کسانی که قبلا کار و خدمت کرده اند و جانبازان و خانواده های شهدا دعوت شود که در این مراسم شرکت کنند. البته این جلسه با حمایت جمعی اعضای کمیته های انقلاب اسلامی برگزار می شود و هیچ شخص خاصی این جلسه را تشکیل نمی دهد. یعنی هزینه این جلسه را جمع اعضا به صورت داوطلبانه می دهند؛ اگر اشخاص حقیقی و یا حقوقی دیگر هم خواستند کمک کنند هم ممکن است به این جلسه کمک کنند. چون توصیه خود آیت الله مهدوی کنی بوده که خود اعضای کمیته انقلاب اسلامی هیأت را اداره کنند.

وی با اشاره به توصیه آیت الله معهدوی کنی در خصوص ثبت عملکرد کمیته های انقلاب اسلامی، افزود: حدود شش سال پیش این کار شروع شده و مقدمات کار با جمع آوری اطلاعات، اخبار، مصاحبه، اسناد و مدارک شروع شد و نتیجه این است که امسال همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هشت جلد کتاب برای چاپ آماده شد. این هشت جلد شامل فلسفه وجودی کمیته های انقلاب اسلامی، اهداف کمیته از دیدگاه مسئولین، یادنامه شهدا، مصاحبه و خاطرات و دو جلد هم عملکرد کمیته های انقلاب اسلامی است. البته در بحث های تخصصی از جمله مواد مخدر، پذیرش و قرارگاه مرکزی و عملیات هم قرار است در سال های آینده کتاب تهیه شود و پیش بینی می شود که حدود 15 جلد کتاب شود.

مسئول ثبت خاطرات کمیته های انقلاب اسلامی در پایان گفت: رونمایی از این کتاب هشت جلدی روز گذشته (23 بهمن ماه 1397) با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید سراج الدین موسوی، سردار حسین اشتری و خانواده شهدای شکنجه، طالب طاهری، محسن میرجلیلی و شاهرخ طهماسبی برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.