دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین با اشاره به اینکه در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای تأثیر گذار برای حل بحران های منطقه ای مورد مشورت مجامع بین المللی قرار می گیرد، گفت: دولت امریکا به عنوان اصلی ترین و مهترین حامی رژیم صهیونیستی نیز در سطح منطقه شکست خورده است. در عراق، سوریه، در افغانستان شکست خورده است و طرح موسوم به  معامله قرن که برای یکسره سازی معادله درگیری به نفع صهیونیست ها از سوی آمریکا و به تعبیر حضرت امام خمینی شیطان بزرگ پیگیری می شد نیز به دنیا نیامده ساقط شده است.

به گزارش خبرنگار جماران، خانم دکتر زهرا مصطفوی در نهمین همایش بین المللی «غزه نماد مقاومت» گفت: این همایش در حالی برگزار می شود که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم. انقلابی که به اذعان اکثر کارشناسان و شخصیت های سیاسی جهان نقطه عطفی نه تنها در تحولات منطقه محسوب می شود بلکه بر بسیاری از تحولات حوزه بین المللی تأثیر مستقیم و غیر مستقیم نهاده است.

دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین افزود: در این چهل سال علی رغم همه مشکلات و فشارهایی که بر جامعه ایران وارد شده است اما مردم ایران با استقامت در پیگیری آرمان های اسلامی و انقلابی، به موفقیت های بسیاری دست یافته است به طوری که در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای تأثیر گذار برای حل بحران های منطقه ای مورد مشورت مجامع بین المللی قرار می گیرد. این انقلاب، بر خلاف آرزوهای دشمنانش چهار دهه استوار ایستاده و به سمت اهداف عالیه خود همچنان در حال حرکت است.

 وی با اشاره به تحولات منطقه و فلسطین اظهار داشت: معادلات منطقه ای کاملا تغییر کرده است و محور مقاومت توانسته است موازنه جدیدی را با دشمن صهیونیستی ایجاد کند. اکنون مقاومت ضد صهیونیستی و ضد استکباری از حوزه ملی خود خارج شده و در جغرافیای منطقه به عنوان یک بازیگر مهم و تأثیرگذار مطرح است. این مقاومت زنجیره ای است که فلسطین و مشخصا نوار غزه فعال ترین حلقه های آن محسوب می شود. بارها ارتش رژیم اشغالگر قدس را در صحنه نبرد ناکام گذاشته است و به نماد و سمبل عینی مقاومت در برابر دشمن تبدیل کرده است. تا جایی که به قول رهبری معظم انقلاب اسلامی اسرائیل را ناچار ساخت تا کمتر از 48 ساعت تن به آتش بس دهد. آتش بسی که آتش یه جان این رژیم انداخت و نزاع های سیاسی این روزهای اسرائیل را موجب شده است.

خانم دکتر مصطفوی افزود: دولت امریکا به عنوان اصلی ترین و مهترین حامی رژیم صهیونیستی نیز در سطح منطقه شکست خورده است. در عراق، سوریه، در افغانستان شکست خورده است و طرح موسوم به  معامله قرن که برای یکسره سازی معادله درگیری به نفع   صهیونیست ها از سوی آمریکا و به تعبیر حضرت امام خمینی شیطان بزرگ پیگیری می شد نیز به دنیا نیامده ساقط شده است.

وی تأکید کرد: دشمن تلاش دارد با هیاهوی تبلیغاتی شکست های خود را پنهان کرده و بذر نا امیدی در جوامع منطقه بپاشد اما در این چهل سال تحولات خلاف مطلوب آنها پیش رفته است. آنچه زمینه ناکامی اقدامات دشمن علیه انقلاب و آرمان های آن را فراهم نموده و در عین حال پیشرفت های عظیمی را در حوزه های مختلف سبب شده است، اتحاد و یکدلی همه اقشار ملت ایران و به ویژه جوانان و پشتیبانی آن از رهبری و نظام و همچنین صرف فعل «ما می توانیم» بوده است. که یادگار امام است. بی شک با تمسک به همین راه کارها می توان آینده ای شکوفاتر برای ملت بزرگ ایران ترسیم کرد و پیشرفت و نسل های آینده به ارمغان آورد.

عباس خامه یار، معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نیز در این همایش گفت: انقلاب اسلامی با افتخار و سربلندی و عزت و علی رغم توطئه ‌ها و جنگ روانی و رسانه ‌ای دشمن سرافرازانه، ٤٠ سالگی تولد خود را پشت سر می گذارد. یکی از اهداف والا و راهبردی انقلاب در سیاست خارجى، موضوع قدس و فلسطین است. در واقع قدس جزء متن مانیفست انقلاب است و نه پیوست آن.

وی افزود: امام خمینی(س) نهضت اسلامی استبداد ستیزى‌ اش را به عنصر استعمارستیزی کاملا گره زده است. امام در نخستین سخنرانی نهضت ضد استبدادی‌ اش در ١٣ خرداد سال ١٣٤٢ در مدرسه فیضیه قم و در عصر عاشورا ١٨ بار نام اسرائیل را ذکر می ‌کند و مشکلات ایران را از اسرائیل می‌ داند. در آن سخنر انی15 مرتبه نام شاه را می آورد و جالب است که این مسائل قبل از جنگ 1967 (30/10/1345) رخ  می دهد.

خامه یار یادآور شد: امام در طول سالیان مبارزه به حمایت خود از مردم فلسطین ادامه می دهد. البته مرجعیت شیعه این حمایت را همواره داشت، آیت الله کاشانی‌، نواب صفوی‌، آیت الله بروجردی‌، آیت الله خوانساری‌، همه در مقاطع مختلف همین کار را انجام دادند. اما امام خمینی(س) اولین مرجع شیعه بودند که مسأله روابط سیاسی را در رساله عملیه خود مطرح کردند و فتاوایی در باب عقد روابط سیاسی بین دولت‌ های اسلامی و استکباری را مطرح کرد.

وی ادامه داد: اولین سخنرانی ایشان در نجف بعد از تبعید هم حمله به صهیونیسم بود. امام درباره جنگ 1967 (15/3/1346)، آتش زدن مسجد الاقصی در سال ١٩٦٩ (30/5/1348)، جنگ رمضان ١٩٧٣ (14/7/1352) (جنگ اعراب و اسرائیل)، سفر انور السادات به سرزمین‌ های اشغالی‌، عقد قرارداد کمپ دیوید‌، مواضعی قاطع و سازش ناپذیر و انقلابی اتخاذ کردند. صدور فتوای شرعی تاریخی‌، پرداخت زکات و صدقات برای مخارج فلسطین را در سال ١٩٦٨ جایز دانستند.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: از همان آغاز پیروزی‌، شعار امروز ایران، فردا فلسطین مطرح شد، سفارت فلسطین اولین سفارتی بود که خارج از قوانین و روش ‌های متعارف امروزی با حضور رهبر سازمان آزادی بخش فلسطین و فرزند برومند امام، جایگزین نمایندگی اسرائیل در تهران شد. مخالفت جدی و همه جانبه با طرح ‌های سازش کارانه اعراب‌، کمپ دیوید‌، اوسلو‌، مادرید‌، طرح فهد، مخالفت سیاسی جمهوری اسلامی با اشغالگران قدس در مجامع بین ‌المللی، طرح تصویب قانون هشت ماده‌ ای در مجلس شورای اسلامی، روز جهانی قدس و ظهور و بروز نقش مردمی و تشکل‌ های غیر دولتی همه از دستاوردهای اقدامات و حرکت های بزرگ امام خمینی(س) بود.

وی تأکید کرد: همین که امام اسرائیل را غده سرطانی می‌ دانند کافیست، غده سرطانی در فهم عموم مردم یعنی بدخیم ترین بیماری برای بشریت است و برخورد با چنین غده ‌ای معلوم است که چگونه باید باشد. از طرفی رهبران رژیم صهیونیستی، انقلاب اسلامی را زلزله ‌ای برای اسرائیل قلمداد کردند. امروز هم، پس از ٤٠ سال از انقلاب مقام معظم رهبری بزرگترین مشکل جهان اسلام را رژیم صهیونیستی میدانند و مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی خاکریز اول غرب در منطقه است، گفت: اصولاً انقلاب اسلامى با نقشه‌ های استعماری اسرائیل به شدت مقابله و از تثبیت و گسترش آن جلوگیری مى‌ کند.  متفکر بزرگ‌، مالک بن نبی کتاب خود را که با موضوع یهود، خطر‌ها و برنامه ‌های استعماری را، قبل از 60 سال تألیف کرد و بالأخره بعد از 50 سال تأخیر به چاپ رسید‌، می‌ گوید اسرائیل صف مقدم استعمار غربی در جهان اسلام است و براساس نظر ایشان تشکیل اسرائیل پروژه استعماری از نیل تا فرات است و دیدگاه ایرانی در خصوص تشکیل این رژیم نیز بر همین پایه قرار دارد.

وی تأکید کرد: راهپیمایی‌ های مسالمت‌ آمیز جمعه ‌های بازگشت و حمل نمادین کلید خانه ‌ها، رژیم صهیونیستی را در سطح جهان به چالش جدی در آورده است. بادبادکها یا هواپیماهای کاغذی گنبدهای آهنین و منظومه دفاعی دشمن را به خاک سیاه کشانده است. امروزه، فلسطینی ‌ها با اعتصاب‌های غذای موسوم به «معده‌های خالی»، سرسختانه به جنگ دشمن رفته‌اند. کودکان و نوجوانان فلسطینی امروزه در جای جای سرزمین‌ های اشغالی، رژیم صهیونیستی را به ستوه در آورده‌ اند.

خامه یار ادامه داد: خیزش عمومی اندیشمندان و نخبگان و حمایت آنان از فلسطین و آگاه سازی افکار عمومی بی ‌سابقه است و مقاومت با ابعاد سیاسی، نظامی، امنیتی جای خود را دارد. هیچ دوره ‌ای از تاریخ معاصر، ما چنین صف ‌آرایی روشنفکران و اندیشمندان و آزادگان جهان را در رویارویی و محکومیت سیاست‌های ناعادلانه زمامداران آمریکا و صهیونیزم ندیده‌ایم. چنین موضع‌گیری‌هایی مختص یک آیین و یک ملت و یک مذهب و حتی یک قاره نیست یک خیزش و مخالفت جهانی است.

وی با بیان اینکه مسأله فلسطین و قدس فراجناحی و فرادولتی است، اظهار داشت: به فلسطین باید نگاه واقع‌ بینانه و دور از احساسات آنی و عواطف سطحی داشته باشیم نباید سیاه‌نمایی کرد. باید مقاومت، از خودگذشتگی، ایثار و ایستادگی و جانفشانی این مردم دلیر و مقاوم را بستائیم. بگذارید دشمنان سر و صدا راه بیندازند و هیاهو کنند. هیاهو خصلت و ویژگی شکست خوردگان است. ائتلاف ‌های فرمایشی و دستوری، ببرهای کاغذی بیش نیستند و همواره مرده متولد می‌شوند. نباید هراسید؛ ولی باید هوشیار بود و ان تنصروا الله، ینصرکم و یثبت اقدامکم.

خالد قدومی، نماینده جنبش حماس، نیز در این همایش گفت: شاید بتوان رخداد شاخص سیاسی سال گذشته را که محصول مقاومت در مسأله فلسطین بود همان راهپیمایی ‌های بازگشت و تأثیرات راهبردی آن بر فلسطین، منطقه و جهان دانست. این راهپیمایی ‌ها توانست بار دیگر آرمان فلسطین و روحیه مبارزاتی را احیاء کند و از آن اهرم فشاری بالقوه بر رژیم اشغالگر صهیونیستی بسازد.

 وی افزود: راهپیمایی ‌های بازگشت با شکستن محاصره توانست طرحی مردمی را برای مقاومت جانانه در برابر به اصطلاح «معامله قرن» سروسامان بخشد. این راهپیمایی ‌ها با هدف مقابله با انتقال سفارت آمریکا صورت گرفت و در واقع پیامی با هدف مقابله با طرح‌ های نفوذ، عادی ‌سازی روابط و هماهنگی با اشغالگر در سطح کشوری و منطقه‌ ای است.

نماینده جنبش حماس در تهران افزود: ما روحیه قهرمانه را در مردم غیور کرانه باختری شاهد بودیم که با عملیات دلاورانه خود کوشیدند معادله موازنه بازدارندگی را با اشغالگر برقرار سازند اما باز با تأسف شاهد بودیم دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان به ریاست محمود عباس نه تنها بسیاری از عملیات‌ های ضد اشغالگری را بی ‌اثر ساخت که فرزندان سلحشور این مرز و بوم را نیز دستگیر کرد. سرویس ‌های امنیتی خودگردان حتی اجازه راهپیمایی مسالمت‌ آمیز را به مردم ما نمی‌ دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.