همایش خادمین افتخاری آستان مقدس امام خمینی(س) عصر روز جمعه (16 آذر ماه 97) در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد.

همایش خادمین افتخاری حرم مطهر امام خمینی(س) با حضور یادگار گرامی حضرت امام، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، در حرم مطهر معمار انقلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین ناصر نقویان در همایش خادمین افتخاری حرم امام خمینی(س) گفت: یک سری از آیات قرآن کریم تمام مسئولیت ها را متوجه خود انسان می کند. خداوند می گوید تا خودتان نخواهید من هیچ کاری نمی کنم. علت مشکلات ما این است که گروه های مختلف علیه همدیگر کار می کنند و نتیجه این می شود که ما سر جای اول هستیم. ما گاهی مست میز و قدرت می شویم و دور خودمان چرخ می زنیم.

وی افزود: از سوی دیگر قرآن کریم آیاتی دارد که خداوند می فرماید همه شما هیچ کاره هستید و همه کار خودم است. جمله معروف امام در فتح خرمشهر که این همه شهید و جانباز داشتیم این بود که «خرمشهر را خدا آزاد کرد». یعنی اگر انسان اگر در زندگی شخصی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، توجه خود را به سمت خدا متمرکز و برای خدا کار کند، منبع نور و خیر و برکت می شود. ولی اگر به خداوند پشت کند منبع زشتی ها و بدی ها می شود.

نقویان با اشاره به پشتوانه مردمی نهضت امام خمینی(س)، اظهار داشت: اما ایشان تأکید داشت چیزی که خدا فرموده و وظیفه داریم را انجام می دهیم. حتی جایی ممکن است مردم همراهی نکنند. اگر این مسیر را درست شناختیم و از این روح مطهر کمک و همت طلبیدیم، همه نور و خوبی و برکات بر ما نازل و از ما صادر خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.