معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه مراسم معنوی راهپیمایی اربعین باب تفاهم و دوستی دو ملت ایران و عراق را بیش از گذشته باز کرده است گفت: فرصت حضور میلیون‌ها زائر ایرانی در عراق آثار مادی و معنوی بسیاری دارد که باید همیشه آن را زنده نگه داشت.

به گزارش جماران؛ دکتر جهانگیری در دیدار با سید جواد الیاسری استاندار نجف یکی از مهمترین اهداف سفرش را قدردانی از دولت و ملت عراق در این کشور به خاطر پذیرایی از بیش از 2 میلیون ایرانی توصیف کرد و گفت: باید از مراجع بزرگ تقلید نجف که با راهنمایی های خود باعث برگزاری بهتر این مراسم معنوی شده اند تشکر کرد. 

وی همچنین با قدردانی از استاندار و مردم نجف تشکیل دولت عراق را باعث تسریع در پیشرفت و توسعه این کشور ارزیابی کرد و گفت: انتخابات عراق نمایش خوبی از دموکراسی در منطقه بود.

استاندار نجف نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مردم عراق و شهر نجف افتخار می کنند که میزبان زائران امام حسین (ع) به ویژه زائران ایرانی و معاون اول رییس جمهور ایران هستند گفت: اربعین نقش بسزایی در تحکیم روابط دو کشور و دو ملت دارد. 

الیاسری با ابراز خرسندی از ناکام ماندن توطئه های دشمنان برای روشن کردن آتش فتنه و اختلاف میان مردم دو کشور گفت: ما از حادثه حمله به کنسولگری ایران در بصره ابراز تاسف می کنیم و امیدواریم روابط دو کشور همچنان در سایه تلاش های انجام شده مستحکم تر شود. 

وی افزود: زائران ایرانی در ایام اربعین با رعایت عالی ترین مسائل قانونی و انضباطی زیارت خود را انجام دادند که ما از آنها تشکر می کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.