به گزارش ایرنا، سعید ناجی روز دوشنبه در آیین معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در فرهنگسرای کومش این شهر افزود : فقدان توجه به حوزه هنر و فرهنگ با توجه به آسیب پذیری آن منتج به ضربه خوردن این حوزه می شود.
ناجی با بیان اینکه هدف اصلی هنر تعالی انسان و اخلاق مداری است، بیان کرد : جامعه و مسوولان باید به نحوی تلاش کنند تا فضا برای عرضه هنر و فعالیت هنرمندان فاخر در جامعه مهیا شود.
وی تصریح کرد : هر قدر در ارایه هنر فاخر مانع ایجاد شود، فرصت برای ظهور سلیقه های نامناسب در لایه های مختلف اجتماع بیشتر بروز می کند که منجر به آسیب های اجتماعی می شود.
ناجی کم توجهی و مانع تراشی را رواج بدسلیقگی در جامعه برشمرد و گفت : در برخی مواقع نبود موسیقی فاخر و ارزشمند که برگرفته از فرهنگ غنی سرزمین ایران است، باعث رواج برخی موسیقی های نابهنجار می شود.
به گفته وی، حوزه فرهنگ و اخلاق از پر چالش ‌ترین حوزه هایی بود که دولت تدبیر و امید در ابتدای فعالیت با آن روبرو بود که تا مدت‌ها با آن درگیر بود.
معاون استاندار سمنان گفت: در برهه کنونی حفظ وحدت مهمترین اصل است، اگر بحث و صدایی برخلاف منابع ملی ایجاد ناهماهنگی کند، به طور قطع باید به گونه ای دیگر به آن نگاه کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد : بهترین راه برای امید و درصحنه نگه داشتن مردم، حفظ وحدت در رده‌ ها و حوزه ‌های مختلف نظام است.
ناجی با اشاره به مشکلات متعدد حوزه‌های مختلف سیاست خارجی، داخلی و اقتصادی در ابتدای دولت تدبیر و امید، تاکید کرد: امروز نیز دولت با تهدیداتی روبرو است که بیشتر متوجه مدیریت نظام با تمرکز بر مسائل اقتصادی و معیشتی است.
ناجی با انتقاد از سوال مجلس از رئیس جمهوری گفت: هرچند حق و وظیفه مجلس است که در اجرای امورات تصمیم بگیرد، اما منطق حکم می‌ کند که در میانه جنگ، فرمانده جنگ را برای بازخواست فرانخوانند.
وی ادامه داد : امیدواریم که این حضور در مجلس، خیر باشد و همه این فشارها و ناملایمات شرایطی ایجاد کند که کشور در مسیر خوبی حرکت کند و مجموعه دولت بهتر از گذشته در خدمت مردم باشد.
در این آیین از زحمات محمدرضا سوقندی تقدیر و حجت السلام و المسلمین علی اصغر فضیلت به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان معرفی شد.
در این مراسم، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر عبدوس امام جمعه موقت ، امیر بینایی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، ، جمعی از مسوولان و همچنین اصحاب هنر و فرهیختگان سمنان حضور داشتند.
239 کانون فرهنگی و هنری مساجد و 32 آموزشگاه آزاد هنری در استان سمنان فعالیت دارد.
29 انتشاراتی در استان سمنان دارای مجوز فعالیت است که 12 ناشر در سمنان، پنج ناشر در شاهرود، هشت ناشر در دامغان و چهار ناشر در گرمسار فعالند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.