علی غیاثی ندوشن روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در بوشهر افزود: حداقل 20 درصد اعتبارات و برنامه های حوزه معاونت های تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متعلق به استان ها است.
وی بیان کرد: در این ارتباط در قالب سفر به استان های مختلف تلاش داریم با رویکرد برنامه محوری نحوه اجرای تفاهم نامه های مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در استان ها بطور ویژه رصد کنیم.
غیاثی ندوشن ادامه داد: بوشهر هفتمین مقصد سفرهای استانی است که نحوه اجرای تفاهم نامه استانداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آنها مورد ارزیابی قرار گرفته است.
وی گفت: این تفاهم نامه سه ساله که به نوعی مشخص کننده مسیر حرکت فرهنگی هنری استان ها است از ابتدای سال 1397 آغاز و تا پایان سال 1399 خاتمه می یابد.
غیاثی ندوشن افزود: نگاه تمرکز زدایی، توزیع امکانات و فعالیت های فرهنگی بصورت عادلانه را از شاخصه های مهم تفاهم نامه امضا شده بین استانداری ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی گفت: با توجه نیمه نخست سال بیشتر موضوع توزیع اعتبار است و پیش بینی شده روند اجرای تفاهم نامه از نیمه دوم سال جاری شتاب بیشتری به خود گیرد.
مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به برخی از محدودیت های اعتباری شاید در برخی از برنامه ها با مشکل کمبود اعتبار روبرو شویم که پیش بینی شده با برنامه محوری این معضل را به حداقل برسانیم.
غیاثی ندوشن ادامه داد: اعزام گروه های فرهنگی و هنری به صحنه های بین المللی و استفاده از ظرفیت های فاخر شخصیت های با قابلیت ارائه برنامه در سطح بین المللی از جمله برنامه های گنجانده شده در تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استانداری های کشور است.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت تقویت ارتباط معاونت های تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استان ها گفت: در این ارتباط نشست های مختلفی بین مدیران معاونت و مدیران استان ها پیش بینی شده که در این ارتباط نشست حوزه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران استان ها چندی پیش برگزار شد.
مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر کدام از استان های کشور به واسطه ظرفیت های بالقوه و خاصی که دارند باید برای تبدیل شدن به قطب های فرهنگی و هنری در سطح کشور تلاش کنند.
وی افزود: فرهنگ دینی، میراث فرهنگی، تئاتر و نمایش، موسیقی و تاریخ و ادبیات از جمله ظرفیت هایی است که هر استان می تواند در صورت وجود بستر مناسب خود را در یکی از زمینه ها به قطب فرهنگی کشور تبدیل کند.
وی بیان کرد: وظیفه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها این است که آداب و رسوم، باورها، سنت ها، ارزش های اجتماعی را در آن استان احیا کند.
غیاثی ندوشن ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه مجموعه فرهنگ و ارشاد بیشتر موضوع های جامعه را دربر می گیرد، برنامه ریزی‌ها و اجرای آنها باید طوری باشد که در یک استان تنها به یک موضوع پرداخته نشود.
وی بیان کرد: مناطق جنوبی کشور دارای ظرفیت های فرهنگی خوبی هستند که شکوفایی آنها نیازمند شناسایی جامع و کاملی از آنها است.
غیاثی ندوشن ادامه داد: رشد و پیشرفت فرهنگ و هنر حاصل تلاش و زحمات ادارات کل استان ها است که در این چند سال اخیر با اجرای برنامه های نو و خلاقانه، شادابی را به این بخش تاثیرگذار جامعه آورده است.
غیاثی ندوشن ادامه داد: واحدهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تکریم ارباب رجوع، افزایش رضایت مندی و همچنین پاسخگوئی مناسب و ارائه خدمات بموقع و سریع که از سیاست های راهبردی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی است را باید بطور جد مدنظر قرار دهند.
وی افزود: یکی از رویکردهای وزارت ارشاد استفاده از نیروهای خلاق و ایده پرداز است که برای تحقق این مهم از بدنه اداری استان ها و اصحاب فرهنگ و هنر آنها بطور ویژه استفاده خواهد شد.
غیاثی ندوشن ادامه داد: اداره کل استان بوشهر از استان های فعال است که در ارسال گزارش، برنامه ریزی برگزاری برنامه ها و بخش های دیگر ارتباط خوبی با وزارت متبوع دارد.
وی افزود: استان بوشهر از قطب های فرهنگی و هنری کشور است که ظرفیت های فرهنگی بسیار ارزشمند و تاریخی در خود جای داده که این ظرفیت ایجاب می کند با برنامه ریزی موثر بیش از پیش از آنها استفاده کنیم.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.