به گزارش ایرنا، وزیر علوم و تحقیقات در دانشگاه سمنان، گام نخست ساختمان دانشکده های ریاضی و مهندسی عمران، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، و دانشکده ریاضی ، آمار و علوم کامپیوتر را افتتاح کرد.
کتابخانه دانشگاه سمنان با زیربنای چهار هزار و 830 متر مربع احداث شده و شامل 14 اتاق اداری ، یک سالن مطالعه برادران، یک سالن مطالعه خواهران، یک بخش کامپیوتر و یک سالن همایش است.
گام نخست دانشکده مهندسی عمران نیز که با حضور وزیر علوم افتتاح شد از سال 1388 آغاز شده و در مجموع دارای 10 هزار متر مربع زیر بنا است، این ساختمان دارای چهار ساختمان مجزاست که در گام اول بخش آموزشی شامل 17 کلاس درس ، پنج آزمایشگاه ، چهار سالن مطالعه و دو اتاق دفاعیه و بخش اداری شامل 31 اتاق و بخش استادان با 25 اتاق بهره برداری شد.
در مجموع برای بهره برداری از گام اول این دانشکده تا کنون حدود 159 میلیارد ریال هزینه شده است .
دانشکده ریاضی ، آمار و علوم کامپیوتر دیگر طرح افتتاحی با حضور منصور غلامی وزیر علوم و تحقیقات در دانشگاه سمنان با 49.5 میلیارد ریال هزینه تاکنون احداث شده و دارای زیربنای سه هزار و 82 مترمربع است که کاربری آموزشی دارد و دارای 6 کلاس درس، 2 بخش کامپیوتر، 37 اتاق استاد و 14 اتاق اداری است .
نشست با واحدهای فناور ، شرکت در شورای هیات ممیزه ، دیدار با خانواده شهید پازوکی و نیز افتتاح نمایشگاه دستاوردهای فن آوری واحدهای مستقر در پارک علم وفناوری دانشگاه از دیگر برنامه های سفر وزیر علوم تحقیقات وفناوری به دانشگاه سمنان است.
وزیر علوم و تحقیقات، عصر امروز در سفر به دانشگاه دامغان نیز مرکز همایش های دانشگاه دامغان را در 6 هزار و زیربنای چهار هزار و 500 مترمربع شامل یک سالن اصلی 900 نفره، دو سالن جانبی 160 و 100 نفره و یک سالن کنفرانس 72 نفره و با اعتبار 130 میلیارد ریال افتتاح می کند.
در این آیین، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، سید عباس دانایی فرماندار، مسعود نصیری رئیس دانشگاه و جمعی از مسوولان استان و شهرستان سمنان حضور داشتند.
دانشگاه سمنان از نظر علمی و پژوهشی رتبه شانزدهم را در کشور دارد و دست کم 12 هزار دانشجو شامل پنج هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، هفت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی در دانشگاه سمنان تحصیل می‌کنند.
همزمان با هفته دولت امسال در استان سمنان 606 طرح شامل 578 طرح عمرانی و 28 طرح سرمایه گذاری با اعتبار پنج هزار و 74 میلیارد ریال در حال بهره برداری است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.