به گزارش ایرنا، محمد کرم محمدی پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دولت، با بیان اینکه این طرح ها برای 339 تن به طور مستقیم شغل ایجاد می کند، افزود: از این تعداد، 51 طرح با اعتبار یک هزارو 85میلیاردو و190 میلیون ریال مربوط به شهر شاهرود است.
وی تصریح کرد: 56 پروژه با اعتبار 330 میلیارد ریال در بخش بسطام، 30 مورد با اعتبار 146 میلیارد و 600 میلیون ریال در بخش مرکزی و 19 مورد با اعتبار 110 میلیارد ریال در بخش بیارجمند به بهره برداری می رسد.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه سه طرح به ارزش 610 میلیارد ریال مربوط به اداره صنعت، معدن و تجارت است، اضافه کرد: راه و ترابری، شهرداری، آبفا، شرکت گاز و راه آهن نیز به ترتیب بیشترین اعتبار را به خود اختصاص داده اند.
محمدی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص معدن بوکسیت شاهوار گفت: به دستور استاندار بازدیدی از معدن و جاده های ایجاد شده در اطراف آن انجام دادم و گزارش آن را به همراه استعلام های گرفته شده از دستگاه های متولی، ارسال کرده ام.
وی با اشاره به برگزاری چندین نشست با مسوولان معدن و انجام نامه نگاری های گوناگون، ادامه داد: هفته پیش نشستی در این راستا برگزار شد و امید است این موضوع به سرانجامی برسد که در آن آسیب ها به محیط زیست به کمترین میزان کاهش یابد.
فرماندار شاهرود همچنین درخصوص تغییرات مدیریتی انجام گرفته، با بیان اینکه برخی از تغییرات مربوط به فرمانداری بوده و برخی نیز فرابخشی است، تصریح کرد: درمورد تغییرات فرابخشی گاهی مشورت هایی با فرماندار صورت گرفته و گاهی نیز مشورت نمی شود اما درباره انتصاب های مربوط به مجموعه فرمانداری توان و سابقه مدیریتی و همچنین اینکه مدیر کمترین هزینه را برای مجموعه در پی داشته باشد، مد نظر قرار می گیرد.
محمدی از کمبود 180 لیتر بر ثانیه آب در شاهرود هم یاد کرد و گفت: ما به هیچ منبع آب جاری متصل نیستیم و در دنیا هم رسم بر این است که کمتر از منابع آب موجود در لایه های آهکی زمین استفاده کنند اما در شاهرود همه آب از این طریق تأمین شده و بخش زیادی از آن در کشاورزی مصرف می شود.
وی با بیان اینکه در روستاها بیشترین خواسته مردم تأمین آب است، اضافه کرد: طی چند روز گذشته مشکل آب چندین روستا در شاهرود برطرف شده اما باید چندین موضوع به طور جدی پیگیری شود.
محمدی در ادامه ابراز داشت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باید اعتبار برای انجام طرح های آبخیزداری در نظر گرفته و این کار را از شاهوار تا دامنه ها و قسمت های مسطح انجام دهد.
معاون استاندار سمنان بر ضرورت جدا سازی آب آشامیدنی و کشاورزی تأکید کرد و افزود: 25 تا 30 درصد آب موجود در شبکه شاهرود هدر می رود و باید شبکه توزیع آب را بخصوص در روستاها و بافت فرسوده شهری بررسی کرد. این کار از محل ارزش افزوده، در برخی از روستاهای شهرستان انجام شده و در برخی دیگر در شرف انجام است.
محمدی با اشاره به تکمیل نشدن پروژه تصفیه خانه فاضلاب شاهرود، یادآور شد: استفاده از آب های خاکستری در بخش کشاورزی، صنعت و حتی تغذیه دشت ها می تواند کمبود آب آشامیدنی را برطرف کند اما با توجه به شرایط کنونی، با اعتبارات دولتی نمی توان این طرح را تکمیل کرد، باید به دنبال جذب سرمایه گذار بود.
وی بر لزوم توجه به گردشگری در شاهرود هم تأکید داشت و تصریح کرد: منطقه حفاظت شده خوش ییلاق یکی از بهترین ذخایر حیات وحش ایران است و می تواند یکی از مناطق خوب گردشگری باشد.
فرماندار شاهرود به حذف مبلغ ورودی جنگل ابر هم اشاره داشت و گفت: ابر یک جنگل جهانی برای گردشگری طبیعی بوده و می تواند با تمام وجودش شاهرود را نجات دهد و از این رو به کمک همه کسانی که می توانند در زمینه توسعه گردشگری در این منطقه فعالیت کنند، نیاز داریم.
محمدی تأکید کرد: با این حال با روند کنونی و به دلیل حجم زیاد خودروها و تأثیر منفی گرد و غبار جاده بر روی گیاهان منطقه، این جنگل از بین می رود پس باید کمک شود تا جایی که اجازه می دهند آسفالت جاده ابر را انجام دهیم.
در هفته دولت پارسال 141 طرح با اعتباریک هزارو70 میلیارد ریال در شهرستان شاهرود بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.