به گزارش ایرنا، احمد همتی روز جمعه در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، افزود: در اجرای قانون تغییر ساختار اداره کل های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی، سمنان در مقایسه با سایر استانها تافته جدا بافته نیست و باید قانون ملاک عمل باشد و این دو اداره کل هر چه زودتر به یکدیگر متصل شوند و به مرکز استان انتقال یابند.
همتی افزود: شخص رئیس جمهور موافق اجرای طرح ایجاد اداره کل راه و شهرسازی و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است و امضایی برای شکل گیری اداره کل واحد و متمرکز در مرکز استان داشتند و از دکتر روحانی می خواهیم حداقل با تاکید خودشان پایبند باشند.
نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث تقسیمات کشور و قانون خدمات کشوری هم به این موضوع تاکید شده و البته بعد از اجرای قانون سازکاری اتخاذ می شود تا کسی متضرر نشود اما در اصل باید قانون اجرا شود.
همتی ادامه داد: در بحث مسکن استان سمنان دچار ضعف هایی هستیم و در زمان حاضر به دلیل اجرا نشدن قانون، حداقل باید معاونت بازآفرینی شهری در مرکز استان ایجاد شود تا بتوان ساز و کاری برای چالش های موجود اقدام کرد.
نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در چند سال گذشته، سمنان به عنوان چهار راه طلایی کشور در حد شعار بود که با تلاش مسوولان استانی و وزارت راه و شهرسازی این مهم اکنون در این منطقه محقق می شود.
وی خاطرنشان کرد: طرح های بسیار مهم و قابل توجهی مانند، حرم تا حرم و جاده سمنان- فیروزکوه در حالت ساخت است که تکمیل آن می تواند به توسعه روز افزون استان بیافزاید.
نماینده مردم سمنان، ‌مهدیشهر و سرخه در ‌مجلس شورای اسلامی گفت: تعریض جاده نظامی و تکمیل محور دامغان- معلمان و همچنین شاهرود- آزادشهر و گرمسار- سمین دشت- فیروزکوه می تواند نقش غیر قابل انکاری در رونق اقتصادی در استان داشته باشد.
نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث تعریض و نوسازی جاده های روستایی و شهری در استان دچار نواقصی هستیم که از وزارت راه و شهرسازی می خواهیم با اتخاذ تدابیر راهبری برای رفع این چالش اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: برقی شدن قطار شرق به غرب کشور از طرح های مطلوبی برای رونق اقتصادی در استان خواهد بود و از مسوولان امر برای اجرای این طرح اقدام کنند.
همتی گفت: فرودگاه سمنان در چند سال گذشته از نظر تعدادی افراد مدنظر نبود و برای این طرح به واسطه نزدیکی به تهران اهمیتی قائل نبودند اما اکنون این طرح می تواند به عنوان فرودگاه معین پایتخت در حوادث غیرمترقبه و در سرریز جمعیت تهران به استان سمنان بسیار تاثیر گذار باشد.
همتی ادامه داد: در چند وقت اخیر پنج هواپیما به کشور تحویل شد که وزارت راه و شهرسازی می تواند این هواپیماها را برای سمنان استفاده کند.
نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان در حال ساخت مهدیشهر اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که وزارت راه و شهرسازی به عنوان متصدی اجرای این طرح در تکمیل آن تلاش کند و قرار بود تا پایان سال 96 برای تجهیز آن اقدام شود که تاکنون این اقدام نیفتاده است.
وی با اشاره به دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید، گفت: جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در وزارت راه و شهرسازی با وجود مشکلات فراوانی که در این مسیر وجود دارد قابل توجه و بی نظیر است.
نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: دکتر آخوندی از وزیران خدمتگزار و موفق در دولت دوازدهم هستند که باید عملکرد مثبت ایشان تا پایان این دولت ادامه یابد.
در این نشست سید شهاب الدین چاوشی استاندار، ابوالفضل حسن بیکی نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استانداری و جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی استان سمنان حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، بازدید از فرودگاه سمنان، بازدید از بیمارستان مهدیشهر، افتتاح تقاطع غیرهمسطح مومن آباد، بازدید از محور دوم بزرگراه سمنان- فیروزکوه از جمله برنامه روز دوم وزیر راه و شهرسازی در استان سمنان است، عباس آخوندی دیروز از طرح های حوزه راه در شهرستان های دامغان و شاهرود بازدید کرد.
سه هزار و 784 کیلومتر راهِ استان سمنان که 600 کیلومتر از مسیر اصلی تهران- مشهد بخش مهمی از آن است، 2.1 درصد از راه های کشور را شامل می شود.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.