رستم سعداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که مشکلات صنایع استان فراتر از اقدامات انجام شده دولت برای رفع موانع تولید است، افزود : حمایت از بخش خصوصی تنها با ارایه تسهیلات امکانپذیر نیست و فعالان اقتصادی مشکلات متعددی در تولید کالا دارند که باید دولت تدبیر و امید نسبت به رفع این مشکلات تلاش کند.
وی اظهارداشت : اقتصاد کشور با حمایت از بخش خصوصی شکوفا می شود و تا پایان سال جاری دولت تدبیر و امید با کاهش نرخ سود بانکی و رفع مشکلات بیمه ای و مالیاتی، آمار اشتغال در واحدهای صنعتی را افزایش دهد.
سعداللهی خاطرنشان کرد : سود بالای 15 درصدی تسهیلات رونق تولید، در شرایطی که تولیدکنندگان با مشکلاتی مانند بازار فروش و خرید مواد اولیه دست به گریبان هستند، به صرفه نیست و پیشنهاد می شود این میزان سود کاهش یابد.
رییس انجمن مدیران صنایع استان سمنان ،کمبود آب را یکی از چالش های اساسی بخش صنعت این استان برشمرد و خاطرنشان کرد : به دلیل کمبود آب، این مساله می تواند برای صنعتگران استان مشکلات جدی ایجاد کند.
سعداللهی ادامه داد : دست اندرکاران بخش صنعت و آب سمنان باید با بهره گیری از فناوری نوین به ویژه جلوگیری از هدررفت آب باران های فصلی ، نسبت به تقویت منابع آبی این منطقه از کشور دست به کار شوند.
به گفته وی بخشی از آب مورد نیاز در استان سمنان با انتقال آب دریای خزر و با بهره گیری مجدد پساب فاضلاب های شهری و صنعتی قابل تامین است.
سعداللهی تصریح کرد : این استان به دلیل وسعت، از لحاظ وجود زمین برای واگذاری به واحدهای تولیدی و تغییر کاربری با هدف راه اندازی واحد تولیدی و صنعتی، مشکلی وجود ندارد و این قابلیت مثبت می تواند در کنار برنامه ریزی بلندمدت برای تامین آب و رفع مشکل نقدینگی واحدها، توسعه صنعتی در این استان را به همراه داشته باشد.
وی تصریح کرد : برای توسعه اقتصادی و اجتماعی در استان سمنان نیازمند جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی هستیم و تمایل برای ورود سرمایه گذاری خارجی به استان به دلیل بهره مندی از منابع طبیعی و معادن انبوه، وجود دارد.
تاکنون بیش از هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان پرداخت شد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان 2 هزار و 10 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری هستند که از این تعداد حدود 620 واحد غیر فعال هستند و متوسط بهره وری در بقیه واحدها حدود 35 درصد است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.