به گزارش ایرنا، احمد همتی روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان در اتاق بازرگانی ، افزود: در مسایل کشور باید مواضع مشخص شود، نهادهای قانونی باید تکلیف را روشن کنند.
وی تاکید کرد : تنها کشوری هستیم که به نام جمهوری ، افراد نظامی به جای منتخبین مردم مواضع سیاسی را مطرح می کنند که این روند نتیجه مشخص خواهد داشت.
وی تصریح کرد : در این دست مسایل باید تکلیف اختیارات مشخص شود تا مسایل حل شود و مجموعه کشور آسیب نبیند، در حوزه های مختلف تقسیم مسایل قانونی باید مشخص باشد و هر مسوول در جایگاه خودش باید اظهار نظر کند.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه درمجلس شورای اسلامی با بیان این که تمام نهادهای حاکمیتی مانند سه قوه باید تکلیف را مشخص کنند و هر بخش بر اساس تکلیف قانونی خودش عمل کند، اضافه کرد : تا این مساله در کشور مشخص نشود، راهبردها به نتیجه نمی رسد.
وی با بیان این که مباحث اقتصادی جزیره ای نیست و مسایل به هم وابسته است، گفت: تحلیل گران نباید اقتصاد را از روابط سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی جدا دانند.
همتی بر تقویت پایه های اقتصادی تاکید و اضافه کرد: مگر می شود جوان 33 ساله ای با خرید تعداد زیادی سکه طلا اقتصاد را بهم بریزد، این چه اقتصادی است که این گونه آسیب می بیند، باید دنبال این باشیم که چه اقتصادی را بنیان گذاشته ایم که آسیب پذیر هستیم و هیچ مساله ای قابل پیش بینی نیست.
وی با اشاره به اینکه ترکیه کشوری است که نه ادعای اسلامی بودن و نه استکبارستیزی ایران را دارد، عضو ناتو و هم پیمان آمریکاست و قدرت اقتصادی دارد، گفت : این روزها می بینیم که با یک اتفاق کوچک، آمریکا 2 وزیر این کشور را تحریم کرده و در کمتر از یک ماه بیش از 30 درصد ارزش لیر ترکیه سقوط کرد.
وی اضافه کرد : پس وضع اقتصاد ایران بسیار خوب است زیرا ایران در بسیاری مسایل پیش رو تر از ترکیه است.
وی با اشاره به نشست های مجلس شورای اسلامی با دولتمردان، تاکید کرد : مشکل فقط برجام نیست، آمریکا قصد تسلط بر دنیا و یکجانبه گرایی دارد و اگر به دنبال موفقیت اهداف کشور هستیم باید این مساله را برای جهان روشنگری کنیم.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه درمجلس شورای با بیان این که باید با پیوستن به پیمان های بین المللی قدرت کشور را افزایش بدهیم، گفت : به تازگی ایران به پیمان همکاری در جنوب شرقی آسیا موسوم به 'آن سِ آن' پیوست و پیوستن به اوراسیا و دیگر پیمان ها را در برنامه دارد.
در این نشست ، گزارشی از مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان، پایش کسب و کار و راهکار های بهبود اوضاع کسب و کار در استان سمنان مطرح شد.
شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان در تاثیرگذاری و ارایه پیشنهاد به کشور در اصلاح قوانین به منظور روانی تولید، جایگاه نهم کشور را دارد.
استان سمنان 2 هزار و 10 واحد تولیدی با اشتغالزایی برای 51 هزار نفر دارد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.