در این مطلب آمده است : هم اکنون قریب به چهل سال از انقلاب اسلامی مردم ایران می‌ گذرد و در طول این مدت کشور عزیزمان هیچ گاه از دشمنی دشمنان این مرز و بوم ایمن نبوده است و البته در کنار این دشمنی‌ ها گاهی با بی ‌تدبیری برخی از دست اندرکاران دستخوش بحران اقتصادی شده است؛ کما اینکه هم اکنون قیمت سکه و طلا و کالاهای دیگر به بیش از دو برابر رسیده است.
بی ‌شک فشار اصلی بر شانه ‌های اقشار کم درآمد سنگینی می‌ کند. از آن سو عده‌ای سودجو که قرابتی با صاحبان قدرت دارند، با سوء استفاده از این موقعیت صاحب میلیاردها تومان ثروت می‌شوند و به آن عالی مقامی که در یکی از تریبون‌ ها فرمودند: « مگر خرید سکه حرام است؟ » باید گفت به یقین خرید سکه حرام نیست؛ اما ایجاد بحران اقتصادی با خرید سکه و فروش آن به بیش از دو برابر ، به طور قطع حرام است و عاملان آن باید بی‌ درنگ مجازات شوند؛ کما اینکه کسانی که پا به سن گذاشته‌ اند، به خوبی می‌ دانند که در ابتدای انقلاب برخی از آقازاده ‌ها که ساز مخالف کوک می‌کردند، مجازات و مطرود و منزوی می‌شدند. بزرگان ما حتما فراموش نکرده‌اند وقتی نوه امام خمینی، سید حسین، ساز مخالف زده بود، حضرت امام دستور داده بود او را دستگیر کنند و اگر مقاومت مسلحانه‌ ای کرد، با تیر بزنندش و بزرگان دیگری که فرزندانشان یا اعدام می‌شدند یا تا مرز اعدام پیش می‌ رفتند. مگر غلامحسین کرباسچی چه خلاف بزرگی انجام داده بود که محاکمه او چند روز پی در پی در صدا و سیمای ما پخش شد و سال‌ ها محکوم به زندان و انفصال خدمت دولتی شد؟!
پس چگونه است هم اکنون برخی از اختلاس‌ گران بنیان اقتصاد ما را نشانه گرفته ‌اند و قوه قضاییه آنان را دستگیر نمی ‌کند و صدا و سیمای ما محاکمه آنان را نشان نمی‌ دهد تا دل مردم خنک شود؟ واضح است اکثر این خلافکاران ظاهری آراسته دارند، مثل محمودرضا خاوری، مدیرعامل بانک ملی ایران که دکمه پیراهنش را تا گلو می‌ بست و محاسنش می ‌آراست، بعدها به بهانه بیماری مزمن سر از ونکور کانادا درآورد. معلوم است که قبلا تابعیت آن کشور را برای خیانت گرفته بود. صد البته این گونه افراد ریاکار قلبی مملو از فساد و شرارت دارند. خوانندگان گرامی نیک می‌ دانند که ریا عملی است که به ظاهر خوب جلوه می‌کند ولی در اصل نوعی تظاهر است به قصد فریب مردم که فرد ریاکار خود را پاکدامن و نیکوکار جلوه می‌دهد تا آسان ‌تر بتواند اموال مردم را به یغما ببرد؛ کما اینکه خداوند سبحان حداقل پنج بار در قرآن مجید خطر ریاکاران را گوشزد کرده است و بدیهی است ریاکاری، خود، نوعی شرک است و وقتی کسی کار خیری برای فریب مردم انجام دهد، دچار شرک می ‌شود که طبق فرمایش امام جعفر صادق‌(ع) تشخیص آن بسیار سخت است؛ چون شرک مانند مورچه سیاهی است که در دل شب سیاه روی سنگ سیاهی حرکت می‌ کند.
البته در دستگاه ‌های دولتی و حکومتی افراد پاک ‌دست و قانع به همان حقوق معمولی، فراوان هستند، ولی آنانی که یک میلیارد تومان برایشان پول خرد است، مگر طی این سال‌ ها چقدر حقوق گرفته‌اند یا مگر چه گلی به سر مردم زده‌اند؟ از طرفی اگر فکر کنیم درآمد آن چنانی ندارند، از چه رو در هر شرایطی راضی به استعفا نیستند؟ هم اکنون آنانی که مسبب این بلبشو در بازار ارز و طلا هستند، چرا نمی‌ روند پی کارشان یا لااقل یک عذر خواهی از مردم نمی‌ کنند؟ واقعا ارزش مردم مسلمان ما کمتر از مردم غیر مسلمان ژاپن یا کره جنوبی است که مسئولان آن دو دیار اگر خودکشی نکنند، هزار بار تا کمر برای مردم خم می ‌شوند و شأن مردم را والاتر و بهتر از هر مقام و منصبی می‌ دانند.
در پایان، نگارنده از مسئولان نظام جمهوری اسلامی به ویژه قوه قضائیه تقاضا دارد مثل ابتدای انقلاب اسلامی در مسیر مبارزه با فساد اقتصادی جدیت به خرج داده و در این مسیر از احدی نگذرند؛ به ویژه با فرزندان مقامات که از قانون تخطی می‌ کنند، مثل ابتدای انقلاب، در راه احقاق حق هیچ تعارفی نداشته باشند؛ چون اگر چند دانه درشت مجازات شوند، به طور قطع لازم نیست سالی شانزده میلیون پرونده در دادگستری‌ های کشور تشکیل شود.
6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.