سعید ترکمان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که قطعی برق در سال حمایت از کالای ایرانی دور از انتظار است، افزود : قطعی برنامه ریزی نشده برق در روزهای اخیر می تواند ضربه مهلکی برای فعالیت صادراتی تولیدکنندگان استان باشد.
وی اظهارداشت : در مدیریت تامین برق کشور باید برای بخش صنعت توجه ویژه قائل شد و در سال حمایت از کالای ایرانی نیاز است برای بخش تولید جایگاه شایسته درنظر گرفت.
وی تاکید کرد : ضرر بخش هایی مانند صنایع پلیمری از قطعی برق بسیار زیاد است و این حادثه بدی برای تولیدکنندگان است.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان تصریح کرد : با آسیب به روند تولید، تحویل بسیاری از سفارشات خارجی برای صادرکنندگان با مشکل مواجه می شود و این مساله برای قرادادهای صادراتی تهدید جدی است.
ترکمان یادآور شد: ایجاد این مشکل در روند تولید باعث می شود صادرکنندگان بازارشان را از دست بدهند و بازار کشورهای هدف را به رقیب واگذار کنند.
وی تصریح کرد : با توجه به سهم حدود 40 و 30 درصدی بخش های خانگی و صنعت از مصرف برق کشور، انتظار می رود با مدیریت مصرف و توزیع برق در بخش خانگی، برای بخش صنعت در مدیریت برق جایگاه ویژه تری قائل شد تا اجازه داده نشود که تامین برق صنعت در هیچ شرایطی به مشکل بخورد.
وی ادامه داد : همان طور که در دوران دفاع مقدس، تمام امکانات کشور برای بخش اقتصاد بسیج شد تا مایحتاج و روند تولید کشور به خطر نیفتد در شرایط کنونی که دشمن اقتصاد را هدف قرار داده است، مدیریت داخلی باید همانند آن دوران به بخش تولید بهای ویژه قائل شود.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان سمنان یادآور شد: در شرایط جنگ اقتصادی کنونی، تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی از دولت و بخش اجرایی، به جز رویکرد حمایتی در برنامه ریزی های بخش های مرتبط با تولید، توقع کار خارق العاده ندارند.
حدود 40 درصد از برق کشور در بخش خانگی و حدود 35 درصد در بخش صنعت مصرف می شود، این شاخص ها در استان سمنان در بخش صنعت 40 و در بخش خانگی 20 درصد است.
مصرف استان سمنان در سال 1397 از 403 مگاوات به 447 مگاوات افزایش یافته است و به روزانه برق مناطق مختلف حدود 2 ساعت قطع می شود.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.