سید حسن میرسید روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رویکرد این نهاد تقویت حفاظت از عرصه های منابع طبیعی با جلب مشارکت مردم و افزایش توان علمی است.
وی اظهارداشت: کمیته فنی نقش مهمی در هدایت فعالیت ها به سوی مدیریت تلفیقی و یکپارچه در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی دارد.
وی خاطرنشان کرد: این کمیته مجمعی متشکل از کارشناسان با تجربه منابع طبیعی و آبخیزداری و به عنوان مشاور علمی و فنی مدیران است که ارتباط نزدیکی با برنامه های اجرایی و منابع محلی و نقش مهم در شناسایی استعدادهای این بخش دارد.
میرسید ادامه داد: کمیته فنی با هدف تسهیل و تسریع رسیدگی به امور فنی طرح ها با به کارگیری افراد متخصص بر اساس آیین نامه شورای عالی جنگل ،مرتع و آبخیزداری تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته با هدف حفاظت از عرصه های منابع طبیعی 39 طرح در نشست های مختلف مصوب شد که از این تعداد، سه طرح در بخش بیابان، پنج طرح جنگل ، 23 طرح تعداری و بازنگری مدیریت چرا بود.
دبیر کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان تصریح کرد: بیشتر طرح های مرتعداری و بازنگری در شهرستان های مهدی شهر و شاهرود به دلیل وسعت مناطق ییلاقی و قشلاقی انجام شده است.
به گفته وی مصوبات راهبردی کمیته فنی در سال گذشته نسبت به سال 1395 ، 110درصد افزایش داشته است.
میرسید نظام مند کردن تهیه طرح ها به وسیله سازمان نظام مهندسی کشاورزی را از شاخص ترین اقدامات انجام شده سال گذشته برشمرد.
به گزارش ایرنا ،عرصه منابع طبیعی استان سمنان 9 میلیون و 700 هزار هکتار وسعت دارد که شامل پنج میلیون و 200 هکتار بیابان، سه میلیون و 700 هزار هکتار مرتع و 352 هزار هکتار جنگل است.
از مجموع مناطق جنگلی در استان سمنان، 58 هزار هکتار جنگل های هیرکانی و پهن برگ شامل جنگل ابر و جنگل رودبارک، 150 هزار هکتار جنگل سوزنی برگ و 144 هزار هکتار جنگل کویری و بیابانی است.
استان سمنان هفت هزار و 941 تن بهره بردار مرتع برای چرای دام دارد.
7342/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.