علی سعدالدین روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این مدت 76 هزار و 148 تُن کالا به کشورهای مختلف صادر شد که متوسط ارزش دلاری هر تُن 491 دلار برآورد می شود.
وی اظهارداشت: این کالاها به کشورهای افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی، ترکیه، هنگ کنگ، عراق، پاکستان ارمنستان، هند، کره صادر شده است.
وی ارزش این کالاها را 37 میلیون و 394 هزار دلار اعلام و اضافه کرد: هیدروکربن سبک، کولرآبی، سرب تصفیه نشده، پودر لباسشویی، قاشق چنگال یکبار مصرف، کابل زمینی، روغن دنده، سود سوزآور، نمک خوراکی، کرک بزی و سدیم لوریل سولفات عمده ترین کالاهای صادراتی استان است.
سعد الدین بابیان این که در این مدت چهار هزار و 710 تُن کالا به ارزش 9 میلیون و 751هزار دلار از کمرگ سمنان ترخیص شد، تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی شامل ماشین آلات خط تولید، و اجزا، و قطعات آن‌ها مواد اولیه کارخانه‌ها مانند پنبه شانه نزده، ورق و نوار نازک آلومینیم به ضخامت هفت میکرون، هادی های برقی قطعات منفصله برای تولید اتوموبیل، روغن ترانسفورماتور است.
وی با بیان این که متوسط ارزش دلاری هر تُن کالای وارداتی 2 هزار و 70 دلار است، افزود: واردات کالا از 15 کشور جهان از جمله ترکیه، بلژیک، چین، آلمان، ازبکستان، ایتالیا، مجارستان، تایوان، امارات متحده عربی، فرانسه، کره انجام‌شده است.
به گزارش ایرنا ، استان سمنان 2 هزار و 10 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.