حمید احمدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان صادرات از نظر وزنی هم شاهد رشد 102 درصدی بود و رقم 71 هزار و 368 تنی را در گمرک زنجان طی سه ماه ثبت کرد.
وی اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال میزان واردات هم به 66 میلیون و 98 هزار دلار رسید که نسبت به رقم 84 میلیون و 177 هزار دلاری کاهش 21 درصدی را نشان می دهد.
این مسئول خاطرنشان کرد: وزن واردات ثبت شده طی سه ماه گذشته به 97 هزار و 861 تن می رسد که نسبت به رقم 54 هزار و 403 تنی مدت مشابه پارسال 80 درصد افزایش دارد.
مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در سه ماه نخست امسال 13 میلیون و 121 هزار دلار به وزن 65 هزار و 670 تن ورود موقت در گمرک این استان ثبت شد.
وی اضافه کرد: این رقم در مدت مشابه سال گذشته به چهار میلیون و 978 هزار دلار به وزن 18 هزار و 700 تن می رسید که حکایت از رشد 163 درصدی از نظر ارزش و 251 درصدی از نظر وزنی ورود موقت امسال نسبت سال 96 دارد.
احمدی ادامه داد: در این مدت 65 فقره امنت پستی به ارزش سه هزار و 163 دلار ارسال شد.
مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: درآمد گمرک این استان طی سه ماهه امسال به 451 میلیارد و 143 میلیون و 960 هزار ریال رسید که نسبت به رقم 328 میلیارد و 875 میلیون ریالی پارسال رشد 37 درصدی را نشان می دهد.
وی افزود: بیشتر این کالاها به کشورهای ترکیه، تایلند، عراق، ایتالیا، مالزی، انگلستان، امارات متحده عربی، ویتنام، هند، بلژیک، پاکستان، چین، اندونزی، اسپانیا، سنگاپور، آفریقای جنوبی، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و غنا صادر شده است.
احمدی اظهار کرد: شمش روی،شمش سرب،کاغذتفلوتینگ کاهی، کاغذ تیشو، آلومینیوم به صورت کار نشده، شمش مس، شمش سرب، مفتول فولادی برای ساخت الکترود جوشکاری، پلیمر پروپیلن، اکسید روی و سنگ سرب و کنسانتره های آن از عمده محصولات صادراتی این استان هستند.
مدیرکل گمرک استان زنجان ادامه داد: ترکیه، آلمان، ایالات متحده آمریکا، سوئیس، ایتالیا، چین، مجارستان، زیمبابوه، ارمنستان، مصر، گرجستان، اتریش، افغانستان، سوئد، هلند و تاجیکستان عمده کشورهای مبدا کالاهای وارداتی به این استان هستند.
وی اضافه کرد: خاک روی، پارچه نبافته، پلی آمید، مصنوعات پلاستیکی، ماشین آلات، توتون و تنباکو، نخ پلی آمید، تنظیم کننده ولتاژ برق گیر محدود کننده ولتاژ، خمیر چوب، باتری قراضه و نوار جلوی پوشک عمده محصولات وارداتی به گمرک این استان هستند.
3001/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.