علی اکبر صیادجو روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس آخرین آمارها ، به ازای هر 15 نفر یک واحد صنفی در استان وجود دارد که فعالیت این تعداد واحد صنفی برای این جمعیت غیرمنطقی بوده و افزایش آن ها ضربه اقتصادی راه به همراه دارد.
وی با تاکید بر این که با تعطیلی هر واحد صنفی به طور متوسط شاهد 600 میلیون ریال خسارت در استان هستیم، خاطرنشان کرد: هر روز شاهد برچیده شدن واحدهای صنفی هستیم که منجر به وارد شدن زیان به اقتصاد استان می شود.
صیادجو اظهارداشت: در زمان حاضر حدود 67 درصد صنعت در استان زمین گیر و یا به طور کامل تعطیل است و کشاورزی هم از رونق برخوردار نیست بنابراین افراد به سمت ایجاد واحدهای صنفی و خدماتی روی می آورند.
رییس اتاق اصناف استان سمنان ادامه داد: جذب نیرو از طرف دولت و همچنین توانایی نداشتن مالی بازنشستگان در جهت گیری افراد به فعالیت های صنفی در استان موثر بوده است.
وی تصریح کرد: این امر باعث شده که امنیت شغلی اصناف در مخاطره جدی قرار گیرد.
صیادجو با بیان این که سمنان دارای جذابیت های گردشگری فراوانی است، گفت: استان بیشتر به عنوان معبر برای گردشگران به حساب می آید، همکاری و حمایت مسوولان برای رونق بخشی به صنعت گردشگری می تواند تقاضا را در بخش های صنفی استان افزایش دهد.
رییس اتاق اصناف استان سمنان ادامه داد: صنعت گردشگری می تواند با توجه به حجم بالای اصناف در استان بخشی از رکود اقتصادی جامعه صنفی را از بن بست خارج کند.
به گزارش ایرنا، اکنون یک هزار و 300 اتحادیه در سراسر کشور وجود دارد که به گفته رییس اتاق اصناف، این قشر هم اکنون 17 تا 18 درصد در درآمد ناخالص ملی نقش دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.