به گزارش ایرنا در این پیام آمده است: یکی از چالش های اساسی در عصر حاضر نگاه جامعه بشری به محیط زیست و نقش انسان در شکل گیری زمین پاک و عاری از الودگی است.

در استان خوزستان با توجه به تنوع زیست محیطی، وجود کوه ها ، رودخانه ها ، تالاب ها ، دریا، مزارع کشاورزی و هم چنین شرکت های بزرگ صنعتی و نفتی ، حفظ محیط زیست و تدوین سیاست ها ی مختلف، وظیفه مسئولین را سنگین تر و لزوم توجه به حفظ زیست محیط را دو چندان می کند.

سازمان های مردم نهاد، نقش بی بدیل و تاثیر گذاری را در این زمینه دارند و بدون حضور و نقش آفرینی مردم، نمی توان به نگهداری و صیانت از محیط زیست امیدوار بود.

15 خرداد برابر با پنجم ژوئن ، که ' روز جهانی محیط زیست ' نامگذاری شده، و نیز شعار جهانی امسال که حذف 'آلودگی پلاستیک' است، زمینه ای مناسب برای حفظ و نگهداری هر چه بیشتر از محیط زیست است.

امید است همه ما بتوانیم نسبت به محیط زیست، این مساله حیاتی و الزام آور بشری، توجه بیشتری داشته باشیم و در حفظ آن از هیچ کوششی دریغ نکنیم تا فرزندان و آیندگان ما جهان سالم تری برای زندگی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، هر سال روز 15 خرداد مصادف با 5 ژوئن در سراسر جهان با عنوان روز جهانی محیط زیست گرامی داشته می‌شود. تاریخچه روز جهانی محیط زیست به سال 1972 بر می‌گردد، در آن سال برای اولین بار، سازمان ملل متحد کنفرانسی را با موضوع انسان و محیط زیست در شهر استکهلم سوئد برگزار کرد.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.