مهدی یحیایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بازرسی انجام شده از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ، افزود: در این مدت 2 هزار و 792 مورد بازرسی از نانوایی های استان انجام شد.
وی اظهارداشت: با اجرای این بازرسی‌ها نظارت ویژه گروه های تخصصی بازرسی در تمام ساعت های روز با مراجعه به نانوایی ها قیمت، کیفیت، دستورالعمل های بهداشتی و وزن نان در قالب گشت های مشترک با دستگاه های اجرایی مرتبط انجام گرفته است.
به گفته وی عمده‌ترین تخلفات کم فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد، رعایت نکردن ساعات کاری است.
یحیایی ادامه‌داد: ارزش ریالی این مجموع پرونده 275 میلیون و 811 هزار ریال است که به منظور بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
وی با اشاره به این که نان به عنوان یکی از محصولات راهبردی و بسیار حساس که نقش مهمی در سبد و اقتصاد خانوار و جامعه دارد،خاطرنشان کرد: در بازرسی‌ها با واحدهایی که قوانین نظام صنفی و مشتری مداری را رعایت نمی نمایند و نان‌های بی کیفیت به مردم عرضه می کنند به طور قاطع برخورد قانونی لازم انجام می‌شود.
رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از نانوایی از حیث قیمت، کیفیت و موارد مرتبط مراتب را به این سازمان اعلام کنند.
به گزارش ایرنا، حدود 700 واحد نانوایی در استان سمنان فعالیت دارد.
جمعیت استان سمنان در سرشماری سال 95، بالغ‌بر 702 هزار و 360 نفر بوده است.
6026/س.خ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.