سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: بخش تشخیصی- پزشکی هسته‌ای در سمنان یکی از به‌روزترین و مجهزترین فناوری های تشخیصی پزشکی هسته‌ای در کشور است که به همت موسسه نیکوکاران راه آسمان افتتاح شده است.
نوید دانایی با اشاره به قرارگرفتن این مرکز در مجموعه مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در بلوار 17 شهریور این شهر، اظهارداشت: برای آماده‌سازی بخش تشخیصی- پزشکی هسته‌ای بیش از 40 میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیرعامل موسسه نیکوکاران راه آسمان در گفت و گو با ایرنا افزود: این مرکز تشخیص پزشکی هسته ای پیشرفته‌ترین مرکز در نوع خود در حدفاصل سمنان تا مشهد است.
احمد صدیقی با بیان این که دستگاه تشخیصی این مرکز از به روزترین فناوری تشخیص هسته ای برخوردار است، تصریح کرد: این دستگاه از شرکت زیمنس آلمان و به همت این موسسه خریداری شده است.
وی با اشاره به کاربرد دستگاه تشخیص هسته ای سمنان برای بیماری های مختلف مانند انواع سرطان و بیماریهای قلبی با 16 قابلیت، خاطرنشان کرد: ارایه خدمات این مرکز برای بیماران سرطانی رایگان و برای سایر مراجعان با تعرفه دولتی خواهد بود.
صدیقی یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه موسسه راه آسمان با دانشگاه علوم پزشکی استان، مکانی برای ایجاد مرکز تشخیص هسته ای از سوی این دانشگاه در اختیار این موسسه قرار گرفت.
وی ادامه داد: ایمن سازی لازم این مکان طبق استانداردهای مدنظر سازمان انرژی اتمی به طور کامل رعایت شده است.
مدیرعامل موسسه نیکوکاران راه آسمان با اشاره به مشارکت یکهزار و 600 همیار پایدار در کنار خیران نیک‌اندیش شاخص استانی و ملی در این موسسه، گفت: طرح پزشکی دیگر موسسه راه آسمان یک مرکز جامع مبارزه با سرطان شامل مرکز مجهز رادیوتراپی و کلینیک فوق تخصصی سرطان در بلوار 15 خرداد در حال ساخت است که 250 میلیارد ریال برای تکمیل آن برآورد شده است.
دانشگاه علوم ‌پزشکی استان سمنان با پوشش مراکز درمانی شهرستانهای سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی شهر، سرخه و آرادان، حدود 2 هزار و 600 دانشجو در هشت دانشکده دارد که در 2 رشته مقطع کاردانی و 18 رشته مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند.
استان سمنان 2 دانشگاه علوم پزشکی یکی در سمنان دیگری در شاهرود دارد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.