علی‌آقا یحیایی روز شنبه در گفت ‌و گو با ایرنا افزود: در عملیات جستجو پهبادهای شناسایی یا همان ربات پرندهٔ جستجو و نجات کاربرد زیادی دارد که استان سمنان از آن محروم است.
وی تصریح‌کرد: مهمترین بازوی کمکی امدادگران جمعیت هلال‌احمر تامین تجهیزات به‌روز و پیشرفته با هدف ارتقای کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان است.
وی با اشاره به واقع شدن 660 کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی کشور در محورهای مواصلاتی این استان و تردد سالانه دستکم 20 میلیون مسافر از این مسیر، خاطرنشان‌کرد: در مواقع یخبندان و برف و کولاک خودروهای برف‌روب پیشرفته از دیگر نیازهای این جمعیت است.
یحیایی اظهار‌داشت: کمبود ژنراتورهای بزرگ تولید برق برای اسکان موقت مسافران و تأمین برق در مواقع ضروری یکی از اولویت‌های جمعیت هلال‌احمر استان است.
وی ادامه‌داد: با توجه به معدن‌خیز بودن استان سمنان و برزو حادثه‌های متعدد، سه‌پایه‌های پیشرفته موتوردار برای نجات جان مصدومان در اعماق به خصوص معادن زغال‌سنگ و چاه‌ها باید تهیه شود.
وی با اشاره به این‌که حمام‌های پیشرفته خورشیدی، سرویس‌های بهداشتی پیشرفته سیار از دیگر نیازهای این جمعیت است، یادآورشد: با توجه به این که 12 پایگاه‌ امداد و نجات در سمنان وجود دارد که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای این جمعیت به مردم خدمت‌رسانی می شود، نیاز به تامین این موارد در مواقع اسکان موقت به حادثه‌دیدگان به ویژه در حوادث جاده‌ای ضروری است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان تاکید کرد: در هنگام بروز حادثه، هموطنان از توقف در حاشیه جاده‌ها خودداری و از گرفتن فیلم و عکس به‌منظور حفظ شأن خانواده‌ای حادثه‌دیده جلوگیری کنند.
به گزارش ایرنا، 12 پایگاه امداد و نجات هلال احمر در محورهای ارتباطی استان سمنان فعالیت دارند که هموطنان گرفتار در حوادث مختلف می‌توانند از طریق شماره 112 سامانه امداد و نجات هلال احمر، از خدمات این نهاد بهره‌مند شوند.
6026/ س- خ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.