به گزارش ایرنا، در این میزگرد، سید علی اصغر هاشمی معاون پژوهشی و فناوری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، علی اصغر ذوالفقاری عضو هیات علمی دانشکده کویرشناسی دانشگاه سمنان، علی ترابی رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و بهرام ظاهری معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان حضور داشتند.
در این میزگرد کارشناسان گفتند که پدیده بیابانزایی و افزایش کانون فرسایش بادی به دلیل کاهش محسوس آب های زیرزمینی در نواحی بیابانی ایران و استان سمنان به مرز هشدار رسیده است.
آنان تاکید کردند: ایران 32 میلیون هکتار اراضی بیابانی دارد که بیش از هفت میلیون هکتار آن کانون های بحرانی بیابانی است که اگر به آن توجه نکنیم قابلیت تبدیل شدن به کانون بحران را دارد.
به گفته مسوولان امر، سالانه 20 تن تاغ از عرصه های بیابانی استان قاچاق می شود که این امر در تشدید پدیده بیابانزایی و گسترش ریزگردها در سمنان بسیار تاثیرگذار است.
وسعت نقاط بحرانی استان سمنان از نظر فرسایش بادی 470 هزار هکتار در 22 نقطه است و ریزگردها تاسیسات زیربنایی، اراضی کشاورزی، شهرکهای صنعتی، راهها را در معرض تهدید قرار داده است.
یه گزارش ایرنا، عرصه منابع طبیعی استان سمنان 9 میلیون و 700 هزار هکتار وسعت دارد که شامل پنج میلیون و 200 هکتار بیابان، سه میلیون و 700 هزار هکتار مرتع و 352 هزار هکتار جنگل است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.