به گزارش ایرنا ، علی سرزعیم روز جمعه در اولین نشست شورای هماهنگی مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی سمنان در سالن جلسات اداره کل تعاون این استان افزود : صنعتگران باید گرانی ارز را یک فرصت تلقی کنند و از این مجال پیش آمده به خوبی بهره بگیرند و دولت نیز از کارآفرینان حمایت می کند.
وی اضافه کرد : قاچاق و کالاهای وارداتی عرصه را برای تولیدکنندگان داخلی تنگ و بازار فروش را دچار اختلال کرده بود ولی در زمان حاضر گرانی ارز شرایط خوبی را برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کرده است.
وی اظهارداشت : امسال خرید کالای ایرانی با هدف حمایت از تولید داخلی برای دستگاه های دولتی یک اجبار است.
وی یادآور شد: مسوولان تا آنجایی که ممکن است در روند انجام کارهای اداری کارآفرینان با هدف ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تسهیل ایجاد کنند و در حمایت از کارآفرین اهتمام ویژه داشته باشند.
وی بر جذب سرمایه گذار خارجی برای ایجاد اشتغال ، ارتقای تکنولوژی کشور تاکید کرد.
وی با بیان این که دشمنان در پی آن هستند تا فضای یاس و ناامیدی را در کشور ایجاد کنند، اضافه کرد : برای مقابله با این دسیسه دشمنان باید موفقیت های را در کشور معرفی کرد و با تلاش ویژه امید و نشاط را به جامعه القا کنیم.
معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد : امسال اشتباه در دولت پذیرفتنی نیست و خطاهای حاکمیتی باید به حداقل برسد.
وی با بیان این که تنگناهای مالی و ارزی معیشت مردم را دچار مشکل کرده است ، تاکید کرد : مسولان با خلق بد ،مردم را رنجیده نکنند و عملکرد شایسته و برخورد خوب با مردم آن ها را سرلوحه کار قرار داده و بیش از بیش برای اجرای این مهم تلاش کنند.
نماینده مردم سمنان ، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولان در اجرای درست قوانین اهتمام ویژه داشته باشند.
احمد همتی در این نشست با بیان این که در کشور قوانین خوب و کارآمدی وجود دارد ولی متاسفانه در اجرا دچار مشکل هستیم، ادامه داد : درست اجرا نشدن قوانین عواقب بسیار خطرناکی را به همرا خواهد داشت.
وی اظهار داشت : متاسفانه در چند دهه اخیر اقتصاد سیاسی در کشور حاکم شده است و سلیقه ای عمل کردن مسوولان پیامدی جز تخریب در کشور را در پی نخواهد داشت.
به تاکید وی مسوولان از سلیقه ای عمل کردن پرهیز کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت : در سال گذشته حوادث کار در این استان به دلیل افزایش نظارت و بازرسی در واحدها 9 درصد کاهش یافت.
اسماعیل غنیان افزود : استان سمنان در زمینه روابط کار جزو پنج استان برتر کشور است.
وی ادامه داد : در این نهاد بیش چهار هزار دادخواست ثبت شده که از این تعداد 35 درصد آرا به صورت سازشی رای صادر شده است.
وی تصریح کرد :در استان یک هزار و 78 تعاونی و در 17 رشته در زمینه تولیدی ، خدماتی و توزیعی فعالیت دارند.
به گفته مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی سمنان در این استان 10 تعاونی دانش بنیان فعالیت دارد.
وی با بیان این که 1.2 درصد تعاونی فعال کشور در این استان فعالیت دارد، افزود : سال گذشته در این استان 63 تعاونی تشکیل شد که نسبت به سال 1395 با رشد 30 درصدی همراه بوده است.
به گزارش ایرنا، بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در سمنان فعالیت دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال استان دارد.
استان سمنان 702 هزار و 360 نفر جمعیت دارد و در حدود 478 هزار بیمه‌شده فرعی یا افراد زیر پوشش سرپرست خانوار و یا کارگری دارد.
در تقویم جمهوری اسلامی پنجم تا 11 اردیبهشت به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده است.
6026/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.