یونس سِنجِل روز جمعه در گفت و گو با ایرنا در دانشگاه سمنان، افزود : علوم مهندسی در جهان مرز نمی شناسد و نیاز به شایستگی های علمی دارد که در ایران مهندسان از آن برخوردارند.
وی سطح علوم مهندسی در ایران را مطلوب ارزیابی کرد و درباره بیست و ششهمین همایش بین المللی سالانه انجمن مهندسان مکانیک ایران در سمنان اظهارداشت : برگزاری این همایش ها برای همکاری بیشتر دانشمندان و دانشگاه ها با هدف ارتقای سطح علمی بسیار مفید است.
وی با تاکید بر لزوم نقش آفرینی علوم مهندسی در طرح های ملی به منظور توسعه کشورها، خاطرنشان کرد : مهندسان ایرانی با توانمندی لازم با دانشمندان برجسته در دانشگاه های دنیا در ارتباط هستند و تبادلات علمی مطلوبی دارند.
سنجل، تحریم های علمی در جهان را بی اثر دانست و تصریح کرد : همکاری های علمی بین المللی یک ضرورت است زیرا دانشمندان در دنیا مانند یک خانواده هستند که باید همدیگر را در پیشرفت راهبردهای علمی یاری برسانند.
استاد دانشگاه نوادا آمریکا بیان داشت : سیاستمداران دنیا باید دیدگاهشان را درباره خصومت بین کشورها تغییر دهند و اشتراکات علمی می تواند بین کشورها به عنوان عامل صلح مطرح شود.
وی با اشاره به حضور تعداد زیادی از ایرانیان در دانشگاه های معتبر دنیا به ویژه آمریکا، تاکید کرد: ایرانیان از دانشجویان خوب رشته های تحصیلی به ویژه مهندسی در دنیا هستند.
وی با تاکید بر این که جهان روزانه با چالش های مدامی مواجه است که علوم مهندسی باید به آنها پاسخ بدهد، گفت: دنیا با سرعت و شتاب فراوانی در حال پیشرفت است و علوم مهندسی در این مسیر نقش مهمی دارد که اثرگذاری خود را در توسعه ایران نیز نشان داده است.
استاد دانشگاه نوادای آمریکا، به روزشدن علوم مهندسی در کشورهای جهان را متناسب با سرعت توسعه ضروری دانست و افزود: علوم مهندسی برای ایفای نقش خود در توسعه باید همواره رویکردشان به سمت کاربردی شدن باشد و دستاوردهای آن به ویژه در بخش صنعت نمود داشته باشد.
بیست و ششمین همایش بین المللی سالانه انجمن مهندسان مکانیک ایران که روز سه شنبه ، دستکم با 10 مهمان خارجی از کشورهای آمریکا، کانادا، چین، استرالیا و انگلستان و شماری از استادان و دانشجویان در دانشگاه سمنان آغاز شد و با برگزاری 13 کارگروه تخصصی و نمایشگاه تخصصی در 25 غرفه و 10 کارگاه تخصصی و ارایه مقالات روز پنجشنبه پایان یافت.
دانشگاه سمنان 13 هزار دانشجو و دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه یکهزار دانشجو و 2 مجله علمی پژوهشی دارد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.