به گزارش ایرنا، مسعود نصیری زرندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سالن اجتماعات میثاق این دانشگاه افزود : تبدیل این مرکز علمی به دانشگاه کارآفرین از مهمترین اولویت ‌های در دستور کار است و در این راستا برنامه‌هایی مدون ترسیم شده است.
وی با اشاره به حل مشکل بیکاری در جامعه با تکیه بر توسعه دانشگاه ‌ها، اظهارداشت: اکنون با خیل عظیمی از دانش آموختگان توانمند بیکار در کشور مواجه هستیم که سمنان از این امر مستثنی نیست و باید با برنامه‌ریزی درست این مشکل را مرتفع کرد.
نصیری زرندی با تأکید بر لزوم تغییر دانشگاه‌ها به همراه جامعه، پژوهش را لازمه پیشرفت دانشگاه ‌ها و جوامع دانست و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب دانشجویان را مکلف به پژوهش و هزینه برای امر پژوهش کرده است.
وی با تأکید بر ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه، تصریح کرد : ارتباط صنعت در دستور کار دانشگاه سمنان است اما این امر نیازمند افزایش انرژی و سرعت دادن به فعالیت‌هاست.
سرپرست دانشگاه سمنان ،دانشگاه نسل سوم و کارآفرین را لازمه توسعه جوامع امروز دانست و تصریح کرد: دانشگاه پیشرو و کارآفرین باید قادر به حل مشکلات جامعه در بحث معصل کم‌آبی آب ، ریزگرد و مشکلات صنعت باشد.
نصیری زرند ادامه داد : برای ایجاد دانشگاه کارآفرین باید از مسیرهایی عبور کرد که مهمترین آن رعایت قوانین سیاست‌ها و برنامه‌های کشور و توجه به سیاست‌های وزارت علوم و توجه به اسناد بالادستی‌هاست.
وی ایجاد اتاق فکر با حضور مهندسان و کارشناسان خبره را لازمه دانشگاه پیشرو دانست و یادآور شد: تلاش برای ایجاد درآمد پایدار بهره‌گیری از تجارب همه هیأت‌های علمی از راهبردهای دانشگاه سمنان است.
سرپرست دانشگاه سمنان ترسیم دانشگاه جهانی، فراهم کردن امکانات رفاهی ویژه برای جذب دانشجویان ،ادامه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ، جهت دادن به امور پژوهشی در راستای کارآفرینی و فن‌آوری، تلاش برای ارتقای شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی توجه به منابع انسانی را از مهمترین ابزار جامعه توسعه یافته دانست.
وی با اشاره به ضرورت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام دانشگاه، بیان کرد: اتمام چهار طرح نیمه تمام در این دانشگاه در اولویت کارهاست و استخر دانشگاه با پیشرفت 30 درصدی و مرکز آی.تی با پیشرفت 20 درصدی همراه است.
نصیری زرندی بیان کرد : از مجموع 12 هزار دانشجوی دانشگاه سمنان پنج هزار دانشجو مقطع عالی و هفت هزار دانشجوی کارشناسی که تعداد محدودی در مقطع کاردانی به تحصیل مشغولند.
رییس دانشگاه سمنان به ضرورت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: کرسی های آزاداندیشی دانشگاه سمنان کاهش یافته اما سعی بر ایجاد راهکارهایی برای برطرف سازی مشکلات موجود در برگزاری کرسی های آزاداندیشی داریم.
دبیر همایش بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران از برگزاری بیست و ششمین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران با حضور سخنران بین المللی از کشورهای آمریکا، انگلیس، چین، استرالیا و کانادا در حوزه مهندسی مکانیک و آخرین یافته های این حوزه در تاریخ چهار تا 6اردیبهشت ماه سال جاری در این دانشگاه خبر داد.
سیف الله سعدالدین گفت: بیش از یک هزار و 100 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که پس از داوری ، 800مقاله برای ارایه در این همایش سه روزه پذیرفته شد که از این تعداد 500 مقاله به صورت سخنرانی و 300مقاله هم به صورت پوستر ارایه می شود.
سعدالدین برپایی نمایشگاهی با 25 غرفه با حضور واحدهای تولیدی و صنعتی و موسسات و واحدهای فناور دانش بنیان و برگزاری 10 کارگاه آموزشی را از برنامه های جنبی این همایش اعلام کرد‌.
وی مکانیک جامدات ، دینامیک ، ارتعاشات و کنترل ،مکانیک سیالات ، ترمودینامیک، انتقال حرارت و جرم، انرژی و محیط زیست ، بیومکانیک ، میکرو و نان مکانیک ، ساخو و تولید، خودرو و قوای محرکه، طراحی و قابلیت اطمینان، آموزش مهندسی مکانیک و کاربرد آن در صنایع از محورهای این همایش بین المللی ذکر کرد.
به گزارش ایرنا، از مجموع 12هزار دانشجوی دانشگاه سمنان پنج هزار دانشجو مقطع عالی و هفت هزار دانشجو کارشناسی و تعداد محدودی در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل هستند.
6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.