به گزارش ایرنا، قرار بود 2 میلیون و 250 هزار واحد تا پایان دولت دهم یعنی مرداد ماه سال 1392 ساخته شود اما این دولت توانست تا پایان عمر خود حدود 40 درصد از تعهدات خود را اجرا کند و این میراثی ناخواسته ای بود که بر دوش دولت یازدهم افتاده است.
به گفته مسوولان امر، هفت هزار از مجموع 35 هزار واحد مسکن مهر در سمنان اکنون فاقد متقاضی بوده که یکی از دلایل فروش نرفتن این واحدها، نبود امکانات بهداشتی و آموزشی و زیرساختی در این مناطق است.
در سال 85 نیاز مردم استان به واحدهای مسکونی حدود 15 هزار واحد بود که با بی برنامگی ساخت حدود 35 هزار واحد مسکن مهر در دستور کار قرار گرفت.
تاکنون حدود سه هزار واحد مسکونی با وجود پرداخت اقساط اولیه به خانوارها تحویل نشد که برای اتمام این طرح به تخصیص به موقع اعتبار و همدلی بیشتر مسوولان نیاز است.
سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت : از زمان ساخت مسکن مهر در این استان تاکنون حدود سه هزار واحد به متقاضیان تحویل داده نشده است و پنج شرکت سازنده این واحدها که در اتمام این طرح سهل انگاری می کردند از کار اخراج شدند.
حسین دهقان افزود : از مجموع سه هزار واحد مسکن مهر تحویل داده نشده به متقاضیان، حدود یک هزار و 270 واحد مسکن مهر در استان سمنان به دلیل کارشکنی های پیمانکار و نبود اعتبار با پیشرفت فیزیکی 70 درصد نیمه تمام رها شده است و مابقی واحدها دارای مشکلات بانکی هستند.
وی اظهارداشت : 35 هزار واحد مسکن مهر در این استان ساخته‌شده است که از این تعداد واحد مسکن مهر تاکنون 32 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شد و برای ساخت واحدهای باقیمانده برنامه جامعی وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد : ساخت واحدهای مسکن مهر در چند شهر استان شامل سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار که دارای جمعیت بالای 25 هزار نفر هستند با نظارت اداره کل مسکن و شهرسازی و با واگذاری به پیمانکاران ساخت ‌و ساز احداث‌شده است.
سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی سمنان اضافه کرد : کمبود نانوایی، کلانتری و افزایش روزافزون بزهکاری های اجتماعی از دغدغه های همیشگی ساکنان واحدهای مسکونی مهر استان است که برای سال جاری برای رفع این مشکلات اقدام می شود.
دهقان تصریح کرد : حدود 200 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مدرسه، نانوایی و مراکز بهداشتی و درمانی در واحدهای مسکونی مهر استان مصوب شده است که امیدواریم تا با تخصیص به موقع برای رفع مشکلات افراد ساکن در مناطق اقدام کرد.
وی با اشاره به تحقق وعده دولت تدبیر و امید در تعیین تکلیف مسکن مهر استان، گفت: تاکید دولت بر رفع مشکلات مسکن مهر به عنوان مطالبات مردمی در دستور کار دولت قرار گرفته است.
وی با بیان این که در ساخت واحدهای مسکن مهر استان شتاب زده اقدام شد، خاطرنشان کرد : در سال 85 نیاز مردم استان به واحدهای مسکونی حدود 15 هزار واحد بود که با بی برنامگی ساخت حدود 35 هزار واحد مسکن مهر در دستور کار قرار گرفت.
دهقان بیان داشت : واحدهای مسکونی مهر سمنان با توجه به تعداد قابل توجه دانش‌آموزان در این مناطق و کمبود فضای آموزشی، نیازمند 250 کلاس درس است.
سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان ادامه داد: 9 طرح ساخت و ساز عمرانی در استان با نظارت این اداره کل به‌عنوان مجری در حال است که ساخت بیمارستان مهدی‌شهر، ندامتگاه‌های سمنان و دامغان، پزشکی قانونی و پایگاه انتقال خون شاهرود، بخشداری بسطام و پزشکی قانونی گرمسار از مهم‌ترین طرح های در دست‌ساخت است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.