مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان همچنین گفت : بیش از 700 کیلومتر از شبکه انتقال آب آشامیدنی سمنان فرسوده است که این مقدار معادل 30 درصد از کل شبکه های آبرسانی استان است.
محمد طاهری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که، این استان بیش از 2 هزار کیلومتر لوله شبکه آبرسانی دارد ،خاطرنشان کرد: برای رفع کامل این چالش به حدود 900 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
طاهری با تأکید بر این که پرداخت نشدن اعتبارات موردنیاز این شرکت سبب افزایش فرسودگی در شبکه‌ها می‌شود، ادامه داد: این شرکت برای ترمیم و نوسازی شبکه‌های انتقال آب استان در 2 سال آینده نیازمند 400 میلیارد ریال اعتبار است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان با بیان این که سال گذشته مجوز بیش از پنج هزار انشعاب مشترکان آب در استان ارایه شد ،گفت: پیش بینی می شود این رقم برای سال 97 به حدود 6 هزار مجوز افزایش یابد.
طاهری با اشاره به بحران کم‌آبی در استان سمنان اضافه کرد: 75 درصد آب آشامیدنی استان به‌وسیله چاه‌ها و باقیمانده آن از آب‌های سطحی و دیگر منابع آبی سمنان تأمین می‌شود.
وی ادامه داد : عملیات اصلاح شبکه‌ در 30 کیلومتر از خطوط انتقال آب این استان تا پایان اردیبهشت امسال به بهره برداری می رسد و در تابستان امسال هم عملیات اصلاح شبکه 70 کیلومتر دیگر لوله های انتقال آب سمنان در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در این استان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
75 درصد آب آشامیدنی استان سمنان از منابع زیرزمینی و 25 درصد از آب های سطحی و دیگر منابع تامین می شود.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.