منصور کشاورزیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در این مدت یاد شده بیش از پنج هزار نفر از مردم استان به دلیل افت محسوس سطح آب های زیرزمینی از مناطق روستایی به مناطق شهری مهاجرت کردند.
اکنون 560 هزار و 502 نفر از مجموع جمعیت بیش از 700 هزار نفری استان سمنان در شهرها و 141 هزار و 858 نفر در روستاها سکونت دارند.
وی اظهارداشت : اکنون به 17 روستای سمنان با تانکر آبرسانی می شود که براساس برنامه ریزی های انجام شده با تخصیص اعتبار درصدد کاهش تعداد این روستا هستیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مهاجرت جمعیت از مناطق روستایی به شهر در سمنان نبود زیرساخت ها و کمبود آب آشامیدنی بوده که با تلاش مسوولان امر اکنون بخش قابل توجه از این مشکلات برطرف شده است.
کشاورزیان ادامه داد : یکی از اقدامات لازم برای توسعه اقتصادی و گردشگری در سمنان توجه به زیرساخت ها در مناطق روستایی است و در چهار سال گذشته با درایت دولت تدبیر و امید بیش از 30 روستایی بالای 20 خانوار سمنان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سمنان اضافه کرد: این شرکت آمادگی دارد تا با حفر چاه و انتقال و تامین آب از حوزه های همجوار از سوی شرکت آب منطقه ای برای تمامی روستاهایی که از نعمت آب آشامیدنی برخوردار نیست اقدام کند.
به گزارش ایرنا ، 284 روستاهای استان سمنان با استفاده از 33 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامین آب می شود.
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.