به گزارش ایرنا، سردار روح الامین قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات این نیرو افزود : 296 نفر در تصادفات درون و برون ‌شهری استان از ابتدای سال جاری تا 20 اسفند کشته شدند.
وی اظهارداشت : تصادفات منجر به فوت در جاده‌های سمنان در 11 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 13.5 افزایش یافت.
وی تصریح کرد : هفت هزار و 148 فقره تصادف برون و درون شهری در این مدت در استان اتفاق افتاده است.
وی خاطرنشان کرد : همچنین پنج هزار و 168 نفر در یازده ماهه امسال در تصادفات درون و برون شهری مجروح شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15.7 افزایش یافت.
سردار قاسمی با بیان این که، بیشترین فوتی تصادفات درون شهری ، عابران پیاده و موتورسواران هستند، اضافه کرد : 26 عابر پیاده و 16 موتورسوار در این 11 ماه امسال در استان جان خود را ازدست دادند.
فرمانده انتظامی استان سمنان تصریح کرد : 66 درصد از تصادفات فوتی در جاده‌های سمنان ناشی از واژگونی خودروها و به دلیل سرعت غیرمجاز است.
وی با بیان این که 65 درصد فوتی‌‌های تصادفات در محور تهران مشهد رخ می‌دهد، اضافه کرد، یکنواخت بودن و خشک و بی روح این مسیر علت بسیاری از تصادفات است که انحراف به چپ ماشین‌های سنگین را نیز در بردارد.
قاسمی با تاکید بر این که خروج از یکنواختی این مسیر راهکاری برای کاهش تصادفات است ، اضافه کرد: 60 درصد از مسیر تهران مشهد در محدوده سمنان است اما استراحتگاه مناسبی ندارد.
فرمانده انتظامی استان سمنان از وجود 45 نقطه حادثه خیز در استان خبر داد و گفت : 19 نقطه جزو مسیرهای پر خطر و 24 نقطه داری تصادفات است که باید با اصلاح هندسی این نقاط جلوی افزایش آمار تصادفات را گرفت.
قاسمی با اشاره به پیش‌رو بودن آیین چهارشنبه آخر سال از تمهیدات ویژه پلیس برای ایجاد امنیت در این ایام، اشاره کرد و گفت : هر کسی به هر طریقی مخل امنیت مردم شود با آن‌ها برخورد جدی می‌شود.
وی با اشاره به هوشیاری خانواده‌ها و مدیریت صحیح برای کنترل هیجانات آنان، بیان کرد : بیشترین آسیب در این حوادث متوجه کودکان و نوجوانان است و خانواده‌ها باید با مدیریت درست مانع بروز حوادث غیرقابل جبران شوند.
وی از دستگیری 27 توزیع کننده موادمخدر و کشف 114 هزار قلم انواع موادمحترقه و 6 کیلو مواد محترقه دست‌ساز از سوی مأمور نیروی انتظامی در ایام پایانی سال خبر داد.
قاسمی به کاهش هفت درصدی وقوع سرقت در استان اشاره کرد و افزود : بیش از 6 تن انواع مواد مخدر و 75 گروه توزیع موادمخدر در استان توسط مأموران نیروی انتظامی کشف و منهدم شده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان تصریح کرد: کشف کالای قاچاق در استان سمنان 72 درصد افزایش یافت.
به گزارش ایرنا، در سال گذشته 222 نفر در تصادفات برون و درون شهری سمنان جان باختند و تصادفات منجر به فوت در جاده‌های سمنان 13.5 درصد افزایش داشت.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد و سالانه بیش از 15 هزار نفر مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان عبور می کنند.
م.ع/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.