به گزارش ایرنا، سید عبدالمجید نژادصفوی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود، افزود: بیش از 76 درصد از تصادف ها بر اثر خواب آلودگی راننده و واژگونی خودرو رخ می دهد.
وی ادامه داد: کویری و طولانی بودن راه های استان یکی از دلایل خستگی رانندگان است و با وجود اینکه طی پارسال و امسال آمار تصادف ها با کاهش همراه بوده اما همچنان باید برای کاهش تصادفات تلاش کرد.
نژاد صفوی همچنین با اشاره به بالا بودن هزینه های راهداری، بیان کرد: برای نصب هر یک کیلومتر گاردریل 200 میلیون تومان اعتبار نیاز است.
وی به سرقت علایم هشداردهنده راهداری در جاده ها هم اشاره داشت و گفت: هفته گذشته 34 پایه پرچم در ورودی سمنان ربوده شده و این وضعیت در باقی مسیرهای استان هم دیده می شود و از دستگاه های مسوول در این حوزه انتظار می رود رسیدگی کنند.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان همچنین از نهایی شدن اجرای طرح تقاطع غیر همسطح بسطام-مجن خبر داد و گفت: نخست برای این طرح هشت میلیاردتومان پیش بینی شده بود اما اکنون می بینیم که اجرای آن نیازمند 19 میلیارد تومان اعتبار است.
نژادصفوی درباره مسیر شاهرود-آزادشهر هم گفت: 10 کیلومتر از این مسیر در هفته دولت و هشت کیلومتر دیگر تا پایان فصل کاری به بهره برداری می رسد و فقط اجرای پنج کیلومتر باقی مانده به سال بعد موکول می شود.
وی از بهسازی محور توسکستان هم در آینده خبر داد و افزود: عملیات اجرایی 90 درصد از جاده بیارجمند به چاه جام انجام شده و 30 کیلومتر از آن در مرحله آسفالت قرار گرفته است.
660 کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران – مشهد در استان سمنان واقع شده است.
استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان های کشور به لحاظ وسعت دارد .
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشاردهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.