سید حسن میرکمالی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا ، ارتقای بهبود اجرای احکام حقوقی و تسریع در زمان رسیدگی را از اهداف سازمان قضایی دانست و گفت: صحت، سرعت و دقت سه نکته مهم در امر قضاوت است که در دستور کار دادگاه این بخش قرار دارد.
وی با بیان این که تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی بخش امیرآباد در شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش و یا توافق انجامیده است، اظهار داشت: در سال گذشته به طور متوسط ماهانه 60 پرونده وارد شوراهای حل اختلاف و 110 پرونده وارد دادگاه این بخش شده است .
میرکمالی ادامه داد: با توجه به وسعت بخش امیرآباد و تعداد بالای باغ و زمین های کشاورزی، عمده پرونده های این بخش مربوط به تصادفات و سرقت محصولات باغی است.
میرکمالی افزایش صلح و سازش در بین مردم را هدف اصلی دستگاه قضا دانست و گفت: با توجه به جمعیت بالای روستانشین در این بخش و قدمت بالای شهر امیریه و روستاهای اطراف، مردم می توانند دعاوی خود را با کدخدامنشی به صلح و سازش برسانند که در این خصوص آموزش های لازم به شوراهای حل اختلاف برای کاهش پرونده های قضایی داده شده است.
رئیس دادگاه بخش امیرآباد گفت: برای کاستن از پرونده های مربوط به تصادف های جاده ای نشست هایی برگزار شد و نقاط حادثه خیز شناسایی گردید.
وی از خانواده ها خواست ، قوانین راهنمایی و رانندگی را با دقت رعایت کنند و از قرار دادن موتور سیکلت دراختیارفرزندان بی گواهینامه خودداری کنند.
میرکمالی یادآور شد: با توجه به کثرت سرقت محصولات باغی، حداکثر مجازات برای سارقان در نظر گرفته شده است و از باغداران نیزدر خواست می شود نسبت به حفظ اموال خود و حصارکشی مناسب باغ ها اقدام نمایند.
بخش امیرآباد به مرکزیت شهر امیریه در 25 کیلومتری شهرستان دامغان قرار داشته و بیش از 11 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6167 خبرنگار: میثم اسماعیلی** انتشار دهنده : محسن شاکری
(برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.