به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی روز چهارشنبه در آیین روز ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی در سالن اجتماعات ایرانیان سمنان با بیان این که فضای سبز در استان باید افزایش یابد افزود : با هدف افزایش پوشش گیاهی در 23 نقطه از شهرهای استان در این هفته نهال کاری انجام می شود.
وی اظهارداشت: با کاشت این تعداد نهال، 96 هکتار از اراضی طبیعی سمنان درختکاری می شود.
وی خاطرنشان کرد : نهال ها به یاد و نام شهدا کاشته شده و باید اقشارمردم در آبیاری ،حفظ و نگهداری هریک از این نهال های کاشته شده مشارکت داشته باشند.
چاوشی اضافه کرد : باید نهضت درخت کاری ،ایجاد جنگل و فضای سبز در استان شکل بگیرد و هنر این است که در دل کویر درخت کاشته شود و در مسیر گذرگاه زائران حضرت امام رضا(ع) مناظری زیبا برای جذب گردشگر ایجاد کنیم.
استاندار سمنان با بیان این که استان سمنان دارای سابقه درخشان در زمینه های تاریخی ،فرهنگی و مذهبی است تصریح کرد: باید تلاش شود با استفاده از ظرفیت های موجود، سمنان سرآمد استان های دیگر باشد.
وی یادآور شد : شهرداران و شوراها در مرمت و احیای اماکن فراموش شده و دور از دید با کمک سازمان میراث فرهنگی اهتمام ویژه داشته باشند.
در تقویم جمهوری اسلامی، 15 تا 21 اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامگذاری شده است.
به گزارش ایرنا از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
6026/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.